Значение на входящите линкове

Съдържание

    Значение на входящите линкове

    Входящите линкове са важен фактор за всяка SEO стратегия, както и за рейтинга на един сайт.

    Значение на входящите линкове – Входящите линкове са един от основните ключови фактори за оптимизацията на сайта спрямо изискванията на SEO. Качествените препратки към сайта се оценяват от Google и другите търсачки и това се отразява на неговия рейтинг. Основен принцип в алгоритъма на най-голямата търсачка Google е препратките да се получават естествено, а да не са самоцелни само заради по-високо място в класацията. Това налага редица изисквания и ограничения към връзки, идващи от една страница към друга, чиято цел е ограничаване на опитите за манипулация на резултатите. Такива опити се наказват от Google, което може да има негативни последици не само за сайта, но и за бизнеса Ви.

    Защо е важно сайтът Ви да има висок PageRank?

    Високият PageRank определя мястото на сайта в класирането на страницата с резултатите на търсачката. Статистиките недвусмислено показват, че много голяма част от потребителите, които търсят по ключова дума или фраза се спират само на първата страница с резултати. Често дори не стигат до края й. Затова борбата за първите позиции е сериозна. Препоръчително е да положите значителни усилия и да инвестирате достатъчно време, за да позиционирате сайта си сред първите три резултата. А най-добре – на първо място. В този случай е разумно да се доверите на реномирана SEO агенция. Така ще получите целия know-how и опит на екипа, насочен именно към Вашия сайт. Разбира се, ако решите да работите за изграждане на линкове (линк билдинг) самостоятелно, това ще има някакъв положителен ефект. Но няма да е толкова добре, колкото комплексния SEO процес.

    Как да го постигнете?

    Отговорът е чрез SEO оптимизация на сайта. Както вече стана дума, един от ключовите фактори за това са качествените входящи линкове (Off Page SEO). За Google качествени линкове са тези препратки, които идват от сайтове или блогове с висок рейтинг (Domain Authority). Освен това добра оценка получават и входящите връзки, които са do-follow. Така за търсакчите е ясно, че линковете не са закупени и не са от рекламна кампания.

    Положително за PageRank–а на страницата Ви е, ако линковете са от релевантни сайтове и блогове, чиито теми са близки или идентични със съдържанието на Вашия сайт. Висока оценка получават и препратките идващи от уникални домейни, както и такива с богата история. В допълнение е важно да се спомене, че голям брой входящи линкове от един и същ домейн пораждат съмнение за опит за манипулиране на алгоритъм на Google и това можа да доведе до санкции от търсачката.

    Ползите за бизнеса и клиентите

    Входящите линкове, получени от страници с висок рейтинг, както и от уникални домейни са индикация за търсачките, че съдържанието на Вашия сайт е интересно и полезно за тях. Многото линкове от различни страници носят ползи и за бизнеса, защото така необходимата информация се разпространява, стимулира се конкуренцията, а това предполага развитие на цялата индустрия в съответната област.

    Препратките са полезни и за потребителите, защото по този начин те могат да бъдат прехвърлени директно от един сайт на друг, където да открият решение на свой проблем.

    От друга страна входящите връзки често генерират таргетиран трафик. Освен за бизнеса, таргетираният трафик е изключително и за SEO оптимизацията. Причината за това е, че когато на сайта ви попаднат потребители, които са заинтересовани от вашите услуги или продукти, те ще останат по-дълго на него. Това сваля показателя Bounce Rate, който е отрицателен за всеки сайт. Обратното, незаинтересованите ще го напуснат бързо. Ако това се повтаря често, ефектът върху неговия рейтинг ще е негативен.

    Как работят входящите линкове?

    Преди съдържанието в сайта да бъде класирано, то се нуждае от връзки (линкове). Google намира вашите публикации и страници най-добре, когато към тях има изградени връзки някъде в мрежата. Входящите линкове също така свързват съдържанието в сайта и дават на Google представа за структурата на самия уебсайт.

    Има различни видове линкове в сайтовете – входящи и вътрешни. Като заедно те могат да установят йерархия в сайта. Което позволява да давате на най-важните страници и публикации по-голяма стойност, отколкото други, по-малко ценни страници. Така че използването на правилната стратегия за свързване с линкове от мрежата и вътре от самия сайт може да стимулира SEO стратегията.  

    Темата за изграждане на входящи линкове е пряко свързана с линкбилдинга, който се извършва от опитни специалисти в сферата. Не са много хората, които знаят как работят връзките от други сайтове, но когато разговаряте с такъв в SEO агенция, той ще ви обясни както точно е вътрешен линк. Защо е важен, как той се отразява на класирането на сайта. Докато стигне до това да обясни как се изгражда висококачествен входящ линк, вече може да сте уморени от информацията. Линкбилдингът е трудна материя и тя изисква сериозно посвещение, за да се прави по най-ефективен начин.

    Линковете и целите пред сайта

    Изграждането на входящи линкове за даден бизнес уебсайт е пряко свързано с целите на бизнеса, продуктите и услугите, които предлага. Тоест основното съдържание за продуктите и услугите, за дейността на фирмата се свързва или се показва в авторитетни източници, които водят обратно към страниците на сайта.

    Дейността по изграждане на входящи линкове към уебсайт, никога не спира да бъде една от най-търсените и ценни дейности, когато става въпрос за SEO оптимизация. Отговорът на въпроса защо е ‘защото в повечето случаи – работи”. В повечето случаи означава, че си има специфика и методика по изграждане на входящи линкове. А редом с тях се правят и редица други намеси в сайта, така че линковете да работят успешно.

    Как точно работи линкбилдингът е приоритет на SEO специалистите заели се с тази дейност в една агенция за дигитален маркетинг. Тяхната задача е отговорна и трудоемка. И въпреки, че не е лесна за обяснение в нейните детайли, крайният резултат трябва да носи всички предимства за клиента поръчал цялостна оптимизация на сайта си.