Съдържание
Професионална SEO Оптимизация
SEO Оптимизация на сайт: Може ли тя да допринесе за това, моят сайт да бъде на първа страница при търсене в Google?!
Какво е SEO оптимизация – Топ позиция по ключови думи в търсачките. Тя е постижима практически за повечето сайтове и онлайн магазини с подходяща SEO стратегия.
С правилна и систематична оптимизация за Гугъл един уебсайт ще бъде там, където потребителите наистина ще го виждат. А именно на първа страница в SERP (Search Engine Result Page).
Това ще генерира натурален (органичен), фокусиран трафик и респективно ръст в запитванията и онлайн продажбите. Тези посещения ще са безплатни и независими от трафика, идващ от платените канали като Google Ads (PPC).
⚠️ За различните сфери на бизнеса силно кликаемите позиции са различни. В органичните резултати те варират от 1-ва до 5-та в силно конкурентни сфери и до 8-ма – 9-та в по-умерени сектори. Но всички са само и единствено на първа страница в Google!
Класирането на първа страница в Google (и то на най-високите позиции) е постижимо с професионална работа по SEO на сайта!
SEO оптимизацията на всеки сайт е най-добрата средносрочна дигитална стратегия с оглед възвращаемост на инвестицията (ROI). ✔️ Средносрочно тя носи стабилен натурален трафик, запитвания и обаждания. Добре оптимизираните сайтове обикновено постигат и по ниски разходи за рекламни кампании в Google Ads (до скоро известен като Google Adwords), както и по-добро потребителско изживяване (UX).
Съвсем схематично очертано, SEO оптимизирането се дели на On-Page и Off-Page SEO. On-Page задачите обхващат всички дейности по сайта, който се оптимизира. Тук можем да включим: техническа оптимизация (структура, скорост, чистене на грешки, вътрешни линкове, клъстери, съдържание, микроданни, FAQ и др.). Към Off-Page оптимизацията следва да се споменат изграждането на качествени и релевантни линкове, регистрация в авторитетни портали и директории, работа по Гугъл локацията на сайта. Всичко това се прави с цел подобряване на Domain Rating на сайта.
Ето и едно кратко видео, където можете да се запознаете с основите на SEO-то, както и да научите няколко полезни практики за Вашия сайт:
Как да разберем дали нашият сайт се нуждае от оптимизиране?
Съществуват доста безплатни сайтове и програми, с които можете да анализирате Вашия сайт и да разберете дали имате нужда от намесата на специалисти. Ето някои от тях, които могат да Ви бъдат отправна точка:
- Google PageSpeed Insights. Тази услуга е абсолютно безплатна и показва основните детайли по скоростта на Вашия сайт. Достатъчно е да поставите линк към началната си страница или друга важна за Вас страница и да изчакате да мине сканирането ѝ. Детайлите излизат отдолу и описват всички сериозни проблеми свързани със скоростта на зареждане на сайта и визуализацията му, както на мобилни у-ва, така и на стационарни компютри и лаптопи. Дори и да не разбирате голяма част от информацията, не се притеснявайте. Лесно можете да се ориентирате за състоянието на Вашия сайт, по точките, които Ви показва Google. Видите ли червен или оранжев цвят на графиките, можете да сте сигурни, че има още какво да се желае, за бъде харесан Вашият сайт или електронен магазин от Google;
- GTmetrix. Това е друг полезен сайт, където можете да разгледате технически подробности около Вашия проект. Там също имате много информация, около зареждането на сайта и неговите технически параметри;
- Ahrefs. Скоростта на сайта е много важна, но не трябва да разчитате само на нея, затова след горните два сайта, можете да направите и подробен анализ на входящите връзки (линковете) към сайта Ви. Изключително важно за един сайт е да има качествени и полезни линкове към себе си, за да може да има висок домейн рейтинг и да бъде намиран чрез различни полезни източници. Те трябва да са тематични и да са в хубави сайтове с висок домейн рейтинг. Целта не е да имате милиони линкове, по-важното е те да бъдат от релевантни сайтове и да помагат на потребителите да Ви опознаят. За да проверите входящите си връзки, можете да използвате сайта Ahrefs. В този сайт можете да разгледате част от Вашите линкове, но ако държите да видите всички обаче, ще трябва да си платите или да потърсите агенция, която да Ви предостави необходимите анализи и SEO одит.
Има, разбира се, още много софтуери и сайтове, където можете да откриете полезна информация, но повечето са платени и са специално направени за професионалисти в бранша. С горните три сайта можете да намерите чудесна безплатна информация и да разберете дали Вашият сайт се справя добре в Google, след което да прецените дали да се обърнете към агенция, която да Ви предостави подробна информация и да оптимизира Вашия сайт.
SEO оптимизация – какво включва тя?
SEO оптимизация (от английски: Search Engine Optimization) е понятие, което обхваща голям набор от техники за придвижване на един уебсайт на максимално висока позиция при търсене по ключови фрази в Google или друга търсачка. Колкото и да е красив и с уникален дизайн един сайт , без подходяща стратегия за оптимизиране, той може да остане почти неоткриваем. Критериите по-които се работи са над 200, за да може да се приведе даден уебсайт в Google friendly вид, или иначе казано „за да се хареса на търсачката“.
Оптимизацията за търсачки е комплексен и динамичен процес и обикновено се прави постоянно, за да може сайтът да се изкачи и задържи на предна позиция при търсене
➡️ SEO не се разглежда като отделен чисто технически процес. Комплексността налага, когато се прави SEO оптимизиране, то да е в съответствие с цялата дигитална маркетинг стратегия на компанията.
➡️ SEO следва да се съобрази с много фактори като онлайн реклама, присъствие в социалните мрежи, PR статии, потребителско поведение на сайта и други. Така при комплексния подход на Гугъл оптимизация се постигат наистина отлични резултати. Изграждайки нашите SEO планове и пакети, сме се стремили да отговорим на нуждите на всеки тип уебсайт, нуждаещ се от SEO оптимизиране. Поредни години работим успешно редица малки блогове, семпли сайтове, сложни фирмени уебсайтове, електронни магазини и платформи за онлайн търговия.
➡️ Дори един семпъл, но със сериозна посещаемост уебсайт, може да носи добър приход на собственика си, ако е на топ позиция при търсене. За онлайн търговията няма значение колко е голяма Вашата фирма, колко служители и офиси имате. Важно е колко лесно Ви откриват Вашите клиенти и дали сайтът Ви е лесен за работа от потребителя. Вече всеки може да се състезава за първо място в класирането на търсачките. За целта обаче Ви е нужна последователна и дългосрочна SEO стратегия с правилно подбрани ключови словосъчетания.
Какво е SEO съдържание и защо е важно Вашият сайт да го има?
Ако сте сравнително нови в света на Search Engine Marketing (SEM), може би сте чували, че терминът „SEO съдържание“ се употребява на много маркетингови срещи.
Ако имате някакви въпроси относно стратегии за създаване на SEO съдържание, на които не получавате отговори, може да се свържете с дигитална агенция, откъдето ще Ви дадат професионална и подробна информация на среща за SEO консултация.
Какво е SEO съдържание?
„SEO“ се отнася до оптимизация за търсачки или процес на оптимизиране на уебсайт, така че хората да могат лесно да го намерят чрез търсачки като Google.
👉 Под „съдържание“ имаме предвид всяка информация, която живее в мрежата и може да се използва. И така, SEO съдържание е всяко съдържание, създадено с цел привличане на трафика от търсачките.
Но ето едно супер бързо опресняване на това, което ще трябва да направите, за да SEO оптимизирате Вашето уеб съдържание:
- Анализ на ключови фрази. Ако искате да привлечете таргетирани посетители чрез търсене, най-добре е да направите проучване на фразите на търсене, преди да започнете да пишете. По този начин можете да се съсредоточите върху ключови словосъчетания, за които вече съществува определен обем на търсене – с други думи, пишете към теми, за които хората вече търсят информация.
- Оптимизиране по ключови словосъчетания. Знаете къде и как да използвате важните словосъчетания в съдържанието си за максимална възможност за търсене. Боравейки умело с ключовите фрази, ние отговаряме на обема на търсенето им в Google.
- Организация на съдържанието. Съдържанието на сайта трябва да бъде организирано по логичен начин. Това е полезно не само за SEO, но също така помага на посетителите на сайта да намират лесно друго свързано съдържание. (Колкото по-дълго те остават на сайта, толкова по-добре.)
- Популяризиране на съдържание. Увеличете видимостта на новото съдържание, което създавате, като го споделяте в социалните мрежи и изграждате връзки към вашето съдържание (както вътрешно, така и от външни сайтове).
SEO отчети
В случай, че изберете да ни възложите задачата по SEO оптимизация, ние започваме систематична работа върху сайта Ви и всичко около него, което има отражение върху процеса на оптимизиране. Ние работим в екип програмисти, SEO експерти, дигитални маркетинг експерти и копирайтери на 3 езика. В дейността си по оптимизация използваме няколко професионални софтуера и инструменти. Те ни дават всеобхватна картина и диагностика във всеки един момент от работата. И не на последно място на всяко тримесечие ще получавате отчети за движението на сайта Ви по договорените ключови фрази. Това е Вашият мониторинг за изкачването на сайта Ви в класирането на Google.
За безплатен SEO анализ (одит) на Вашия сайт изпратете запитване от тук!
Защо се нуждаете от оптимизирани изображения?
👉 Тежките изображения забавят зареждането на всеки сайт. А както споменахме, скоростта е много важен компонент от SEO оптимизацията. Клиентите очакват страниците на уебсайта Ви да се заредят почти моментално. Всъщност 53% от клиентите ще кликнат върху сайта от мобилни устройства. И ако той не се зарежди в рамките на 3 секунди, ще го напуснат. Загубата на този трафик автоматично води до по-малко приходи за Вашия уебсайт и увеличаване на един нежелан показател – Bounce Rate.
👉 Бавното зареждане на сайта може да повлияе на SEO класирането. Google измерва скоростта на сайта, когато обхожда страницата Ви и възнаграждава по-бързи сайтове с по-добър ранг.
👉 Сайтовете с бързо зареждане ще имат по-малко отпадане (Bounce Rate). А това също е критерий за класиране. Печеленето на по-висок слот в SERP ще привлече повече посетители и по този начин повече потенциални клиенти.
👉 Има техника за оптимизиране на изображенията. Ще разгледаме по-отблизо техническите аспекти на оптимизирането на изображенията и как да подобрим скоростта на зареждане на сайта, без да пренебрегваме визуалното въздействие на Вашия уебсайт.
Още информация можете да получавате регулярно на нашата фирмена Facebook страница – тук!
Разбиране на размера на изображението
Оптимизиране на изображения (снимки) за SEO оптимизация – пояснения.
Има няколко фактора, които ще повлияят на теглото на Вашия графичен файл. Първата е разделителната способност на изображението, измерена чрез ppi или dpi. Разделителната способност на изображението се отнася до броя на пикселите, в дадено изображение, което влияе върху неговата яснота. Изображенията с по-ниска разделителна способност могат да изглеждат размазани или изкривени. Докато изображенията с висока разделителна способност ще изглеждат отчетливи и ясни, но могат да бъдат много тежки. Ще трябва да балансирате двете, когато оптимизирате изображенията.
След това имате размерите на изображението, което е просто дължината и ширината на изображението. Това често се измерва в пиксели, сантиметри или инчове. И двата фактора допринасят за тежестта на изображението или общия размер на файла.
Важно!
Искате да запазите размера на файла на изображението колкото е възможно по-малък, без да се нарушава качеството. С други думи, не използвайте изображение с висока разделителна способност, когато това е достатъчно. Колкото по-малък е размерът на изображението, толкова по-лесно и по-бързо браузърите могат да отворят уеб страницата.
Най-общо казано, искате да опитате да запазите изображения с големи страници между 80-100 KB и по-малки, отделни изображения под 20-30 KB, когато е възможно. Докато оптимизирате изображения, оразмерете ги до целевия размер, преди да ги качите в системата си за управление на съдържанието (CMS).
Когато определяте правилния размер на изображението, трябва да вземете предвид размера, с който изображението ще се появи на екрана за потребителите. Ако подадете на браузъра по-голяма снимка , той сам ще я свие до нужните размери. Но това ще стане, докато се зарежда страницата, и ще се забави скоростта .
Какво представлява компресирането на изображения и как се прави за SEO?
Когато започнете да редактирате размера на вашите файлове с изображения, ще срещнете различни опции за компресирането им. Налични са две различни системи за оптимизиране на изображенията: компресия без загуби и компресия със загуби.
Компресирането без загуби се отнася до техниката, която поддържа данните във файла. Ако имате висококачествено изображение, тази форма за компресиране може да помогне да се защити целостта на файла и да се гарантира, че изображението изглежда ясно на уебсайта. От друга страна, тази система за компресиране не допринася много за намаляване на размера на файла, което означава, че няма да е особено полезно за един сайт, когато става въпрос за намаляване на размера на файла и подобряване на скоростта на зареждане.
Важно!
Компресията със загуба обаче се отнася до компресия, която помага за намаляване на размера на изображението, премахвайки част от данните във файла. Когато изображението се зареди, то се създава с помощта на приближения на първоначалните данни. В повечето ситуации хората, които разглеждат файла, няма да забележат разлика. Тъй като част от данните се премахват от оригиналния файл, това помага да се намали размерът на файла и да се подобри скоростта на зареждане.
Докато оптимизирате изображенията си, ще трябва да изберете системата за компресия, която най-добре отговаря на Вашето изображението и ролята, която то играе на сайта.
Какъв тип графичен файл е най-подходящ за скорост и SEO?
В допълнение към избора на формат за компресия, размерът на вашето изображение се влияе и от типа на графичния файл, който използвате. Видът на изображението, което имате, ще повлияе и на вашето решение тук. Например изображения, които имат много плътни цветове, като лога или икони на марки, обикновено се създават с GIF, което изисква по-малко пространство и секунди за зареждане. От друга страна, ако имате оригинални снимки на уебсайта си, JPG ще работи най-добре, тъй като предлага най-високо качество на снимките.
Защо е важно оптимизирането на изображенията?
Като цяло използвайте GIF за обикновена графика и всичко друго с ниска разделителна способност. Този стил има малък размер на файла, но предлага само 256 цвята.
JPG може да се използва за различни видове изображения и обикновено има по-малък размер на файла, но ако изображението се намали, лесно може да се изкриви.
PNG файловете също могат да работят с различни типове изображения, но размерите на файловете обикновено са по-големи от JPEG или GIF изображения. PNG е векторен формат, така че се мащабира, за да се различава
Как се прави SEO оптимизация?
SEO оптимизация се извършва от опитни специалисти, запознати в детайли с актуалностите в тази сфера, която има много особена специфика според това за какъв вид уебсайт и в коя ниша ще се позиционира възложителят. След като спецификата се изведе като приоритет, започват да се следват някои общи стъпки относно направата на SEO оптимизация.
SEM (Search Engine Marketing) стратегията започва с проучване и отсяване на ключови фрази, релевантни за бизнеса. Фразите се сортират, така че около тях да започне да се пише и преправя съдържанието според ориентираните цели. Те се насочват не само към видимото съдържание, но и се вплитат в структурата на сайта. Анализират се ключови компоненти и се добавят в страниците чрез текстове, изображения и кодове.
SEM специалистите имат стремежа да създават нещо различно и по-добро за всеки клиент, с цел доброто му органично класиране в търсещите машини. След като в сайта се добави ключовото съдържание, той се оптимизира, за да изглежда добре пред потребителите и търсачките. Да има входящи връзки в мрежата, водещи към него и да са приложени всички малки тайни и нововъведения в индустрията.
Какво е вътрешно SEO оптимизиране?
За оптимизаторите на сайтове и онлайн магазини терминът вътрешно SEO оптимизиране е взаимнозаменяем с оптимизацията на структурата и съдържанието на сайта. Иначе казано, това са вътрешните промени в страниците на сайта. Те след като бъдат направени, ще „информират” търсачките относно основната тема на сайта, съдържанието и цялостното им съотнасяне спрямо търсеното от клиентите и изискванията на алгоритмите.
Вътрешнa оптимизация се прави след проверка на заглавията на страниците, подзаглавията, Meta описанията, честотата на споменаване на ключовите думи; организацията на менютата; взаимодействието на страниците чрез препратки. Когато се направи анализ на статуквото, се пресмята и ефективността на съществуващата структура. Специалистите извеждат промените, които трябва да се направят, и ги коментират със собственика на сайта. Той трябва да даде своето съгласие, за промяна, но трябва да бъде информиран подробно з до какво ще доведат промените.
Ясно е, че няма единна рецепта за вътрешна оптимизация на сайт и като цяло за SEO оптимизацията. Всеки сайт, фирма, продукт, услуга и пазарна ниша имат своята специфика, която е водеща за направата на сайтовете и за оптимизацията на съдържанието им. Общите правила са, че една страница, трябва да бъде оптимизарана по една ключова дума. Също така е нужно винаги най-адекватното представяне на съдържанието, така че то да е „четимо” от търсачките, които впоследствие ще изведат сайта на видимо място.
Какво е локална seo оптимизация?
Локалната seo оптимизация представлява подобряване на видимостта на бизнеса в локалните резултати на търсачките. Това помага на бизнеса Ви да се появи при търсенията на хора в близост до тях. Изключително полезен инструмент за малки и средни бизнеси.
Локалното seo включва много на брой техники, като оптимизиране на Google My Business профила Ви, създавне на местни връзки и цитати, оптимизация на съдържанието с локални ключови думи и съдържание, оптимизиране на адресите и контактите и много други.
Какво е линк билдинг?
Терминът линк билдинг в превод на български означава „изграждане на връзки“. Какви са тези връзки и как са свързани със SEO оптимизацията, ще разберете в следващите редове.
Изграждането на връзки (linkbuilding), най-просто казано, е създаването на кликаеми линкове от дадени уебсайтове към дефинирана вътрешна страница на уебсайта, който се оптимизира.
Целта на всяка стратегия за набиране на външни връзки е да се построят линкове по правилния начин, с цел дългосрочна ефективност и видимост.
Добрият линк профил се гради от добри и опитни специалисти. Той е част от цялостната SEO стратегия за дадения сайт и е особено важен фактор за начините на Гугъл и другите търсещи машини да класират сайтовете и страниците.
Стремежът е винаги да има изградени връзки от силни и авторитетни сайтове, за да имат мощно влияние върху класирането на сайта. Те се изграждат по-трудно, но именно в това се крие майсторството на SEO специалистите, да правят естествено, органично и съдържателно изграждане на връзки с цел успеха на Вашия уеб сайт.
Какво прави един SEO мениджър?
SEO мениджърът е част от екипа, занимаващ се с изпълнението на SEO оптимизация, поръчана от клиента. В длъжностната му характеристика влиза разработването и внедряването на ефективни SEO стратегии, свързани с бизнеса и визията на собственика на сайта. Но и с това, от което се нуждае сайтът, за да бъде видим за алгоритъма на търсачките.
SEO мениджър е това лице, което координира работата на екипа занимаваща се с изготвянето на съдържанието, дизайна, присъствието в социалните медии, видовете реклама и не малко други дейности. Неговата дейност обхваща и по-сложни дейности в техническото оптимизиране, управлението на проекта on page и off page, и изготвянето на анализа за ефективността на изпълнението.
Отговорности
Отговорностите и изискванията към SEO мениджъра се развиват в почти всички дигитални насоки. Освен развитието и изпълнението на стратегията, мениджърът ръководи и екипа от специалисти, работещи в своите сфери. Той се явява разпределител на задачите, променящи се често в рамките на кампанията. Негова отговорност е оптимизирането на процеса на работа на самите специалисти, занимаващи се със спецификите в стратегията.
SEO мениджър се става чрез опит в този дигитален занаят. У хората на такава длъжност постоянно се сблъскват визионерският подход и силните организационни, лидерски умения. Аналитичният начин на мислене и бързата обработка на информацията в числа и думи са ключовете за успех в бранша. Това са хора, познавачи на практиките и стандартите във всеки един период, защото самите алгоритми на машините за търсене се променят бързо, а често бизнесите имат различни особености, от които зависи и прилагането на ефективна SEO стратегия.
Значение на домейна за SEO оптимизацията на нов сайт
Какъв домейн да изберем: .com, .org или .net?
Преди да стартирате изграждането на един сайт, трябва да се спрете на избор на име (домейн). Много маркетолози разсъждават по темата, но при оптимизацията важно е становището на търсачките по въпроса. Ето защо най-простият отговор на въпроса за домейните е препоръчително да се използва домейн с окончание .com.
Защо препоръчваме .com окончание?
.com е най-често срещаното разширение и все още е предпочитано от Google при класиранията на сайтовете.
Когато наистина се замислите, единствената причина Google да даде приоритет на едно разширение пред друго е, че ние като потребители просто избираме в съзнанието си домейните .com. Статистически е доказано, че потребител е 24% по-склонен да кликне на сайт ххххххх.com, отколкото на xxxxxxxx.net. Тези твърдения имат и своите изключения, разбира се. И те са свързани с националните домейни. Например при местен бизнес разширение .bg би следвало да е предпочитан избор заради геолокацията.
Кога да се използва .net разширение?
Разширението .net е второто най-популярно разширение, но всъщност не предоставя кой знае какви конкурентни предимства. Все пак то е общоприето като доверено или авторитетно разширение от клиентите. От SEO перспектива .net е по-добър от други специални разширения. Така че, ако Вашето идеално име на сайт .com име не е налично, .net може да бъде добър втори избор.
Ако целите качествено SEO оптимизиране с дългосрочен характер, изберете надеждно разширение, а не се водете от модата в момента
В последните години станаха много популярни разширения като Bit.ly, About.me, del.icio.us и др. Те изглеждат атрактивно, забавни са, но не носят сериозност на марката (бранда). Затова нашия съвет е да се придържате към това, което знаете, че работи традиционно добре и се харесва от Google и Bing (важно е за SEO оптимизацията). Не се ангажирайте с тенденции, защото те могат да станат старомодни след време. А сайтът все пак е част от Вашата фирмена идентичност.
Ако трябва да дадем съвет и за самия домейн, важно е следното:
Домейнът следва да бъде:
- Лесен и запомнящ се
- Максимално кратък
- SEO friendly
- Отговарящ на бранда
Основни SEO термини
Домейн (Domain) | Домейнът, най-просто казано, е името на сайта, което се изписва в браузъра при търсене. |
Хостинг (Hosting) | Хостингът е мястото, където са качени файловете на сайта. Това става на специални сървъри на хостинг компании. |
Търсачки | Търсачките (търсещи машини) са специални софтуери, които подреждат информацията от сайтовете при търсене в интернет. Най-големите търсачки са: Google, Bing, Yahoo и Яндекс. |
SERP | Search Engine Results Page (SERP) е страницата с резултати от Вашето търсене. Тя включва 10 органични показвания, до 8 реклами, няколко локации, снимки и Rich Results |
Search Engine Marketing (SEM) | Това е нова форма на дигитален маркетинг, която промотира сайтове и платформи за позициониране при търсене по ключови думи. |
Органично търсене | Органично търсене имаме, когато роботите на търсачките показват безплатно тези сайтове, които според тях се свързват най-добре семантично с Вашите ключови фрази. |
Органичен трафик | Органична е тази част от трафика към един сайт, която идва единствено в резултат на търсене по ключови фрази. |
Трафик от реклама (Google Ads Traffic) | Това е платен трафик към даден сайт, който идва от реклами от типа Pay Per Click. |
Google Bot | Нарича се още „паяк“. Това е механизъм, който обхожда сайтовете и на база сложни алгоритми подрежда сайтовете според тяхната релевантност и полезна информация. |
White Hat SEO | Това са всички добри практики за оптимизация на сайтове. Това е правилният път за оптимизиране на сайт или онлайн магазин. Въпреки че понякога отнема повече време. Все пак в дългосрочен план, това е устойчиво решение за органичен трафик. |
Grey Hat SEO | Това са дейности, които са на прага на позволеното при оптимизация. Този тип SEO е ефикасно в краткосрочен план, но е много рисково. |
Black Hat SEO | Това са забранени практики при оптимизиране на сайтове, които се наказват от търсачките и могат да доведат до необратими последици за сайтовете. |
Push 2 Call Button | Изключително полезна практика при мобилните версии на сайтовете. Push 2 Call бутонът позволява на потребителите да се свързват с Вас само с натискането на един бутон. |
Call To Action (CTA) | Това е връзка в сайта, която води потребителите към най-важните страници (продукти, услуги, контактна форма и др.) |
Копирайтинг | Това е процес по генериране на качествено, полезно и релевантно съдържание за сайтовете. |
Локално SEO | Това е оптимизация на регионален принцип с нарастващо значение. Много е подходяща за малки бизнеси с физически обекти (магазини, фризьорски салони, ателиета, сервизи, ресторанти и т.н.) |
SEO оптимизацията може да варира значително в цената в зависимост от това кой предлага услугата. Компаниите, които предлагат SEO на много ниски цени, обикновено са склонни да използват black hat техники или неправилна SEO стратегия. А това често води до санкции, намаляване на трафика и спам за нищо неподозиращите собственици на бизнес. Цените на реномираните SEO агенции обикновено са по-високи, но Вие плащате за техния опит, знания, етика и ефективност.
SEO не е стратегия за една нощ. Първите няколко месеца са посветени на актуализиране на Вашия сайт и изчакване на паяците (bot-ове) на търсачката да обхождат и индексират промените. В зависимост от състоянието на уебсайта Ви и конкурентността на сферата, обикновено са нужни от 3 до 9 месеца за постигане на първоначално заложените цели.
Трафикът обикновено е пряк резултат от ръста в класирането. Имайте предвид, че новото класиране и трафик не са моментални. Обикновено отнема няколко месеца, за да завършите необходимите актуализации и да ги индексирате, преди да започнете да виждате тези увеличения.
Pay Per Click е чудесна допълнителна стратегия за допълване на Вашите SEO усилия и може да помогне за подобряване на съответния трафик. Тя влияе индиректно и на класирането в SERP. В зависимост от Вашия конкретен уебсайт, индустрия и конкурентноспособността на ключовите думи, една добра агенция ще препоръча PPC за всеки отделен случай.
Необходими са постоянни проучвания, актуализации и тестове, за да запазите класирането на URL адресите си на челните позиции. Прекратяването на SEO оптимизирането, след като сте постигнали класиране, ще доведе до спад в SERP.
Въпреки че изграждането на връзки може да бъде важен аспект на SEO, закупените връзки и връзки от нежелани уебсайтове или сайтове с лоши параметри могат да навредят на класирането. Поредицата от актуализации на алгоритмите на Google „Penguin“ е насочена предимно към санкциониране на сайтове, които получават връзки неправомерно чрез схеми за обмен и закупуване на връзки или имат връзки от „спамърски“ сайтове. Възстановяването от наказание за лоши линкове не е лесно и може да доведе до значителни загуби на трафик.
Етичните SEO агенции не могат да гарантират нещо, което не могат да контролират. Няма начин да се знае на 100% как ще се класира даден сайт поради непрекъснато развиващата се природа на търсачката.
Освен това, пазете се от компании, които твърдят, че имат специални отношения с Google, за да гарантират позиции в класирането. Това е напълно невярно, а самият Google отправя предупреждение към компаниите, които изказват тези твърдения.
Общите термини (напр. адвокат, ВиК, климатици, обувки, дрехи, ресторант, килими, автоключар, метла и др.) са силно конкурентни и по презумция са трудни за класиране. Това не невъзможно, но ще отнеме повече време и ресурси.
Друга причина, поради която не препоръчваме да се придържате към толкова общи ключови думи, е принципът на локализация. Ако сте адвокат в Пловдив, трафикът от София вероятно не е толкова важен за Вашия бизнес. По-рентабилно и прагматично е да следвате търсенията, свързани с местоположението на Вашия бизнес.
Google получава по-голямата част от търсенето с около 67% от всички търсения в световен мащаб. Bing е на второ място с около 17%, след това Yahoo с около 12% и останалите търсачки общо около 4%. В България статистиката е в полза на Google с над 85%.