WebStation

Какво е Sitemap – Въведение в XML Sitemap

Какво е sitemap.xml?

Какво е Sitemap? Представяли ли сте си как Google или други търсачки ще открият Вашия уебсайт? Е, има нещо, наречено ботове на търсачките, което помага на уебсайта да се появи в търсачката. В случая с Google тези ботове се наричат ​​„Google Spiders“, „Google Bots“ или „Google Crawlers“.

Паяците на Google винаги са в движение, за да проучат всичко, което могат да обхождат. Те продължават да изследват мрежата, като преминават от една връзка към друга, която може да бъде вътрешна (придвижване в рамките на уебсайтовете) или външна (преминаване към различен сайт).

Тъй като Google е най-предпочитаната търсачка, наличието на вашия уеб сайт и всички негови основни страници в него е от решаващо значение. Поради нарастващите размери и сложността на сайта, Google разработи нов протокол през 2005 г., който е проектиран да използва XML формат. Този протокол е известен като „XML Sitemap“.

И така, какво е Sitemap? Какви са видовете Sitemap? Какви са ползите от наличието на карта на сайта? Твърде много въпроси се движат в съзнанието Ви не се безпокойте: имаме отговори на всички тях.

Какво представлява Sitemap?

„Карта на сайта“ или „XML карта на сайта“ е файл, който съдържа списък на всички важни страници на уебсайта Ви. Причината всички те да се съхраняват в един файл „XML Sitemap“ е, че помага на роботите да намерят всички страници на едно място, вместо да ги откриват чрез вътрешни връзки.

Как изглежда карта на сайта?

Ето как изглежда карта на сайта. Той съдържа различни маркери в него:

<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″>

<url>

<loc>http://www.example.com/</loc>

<lastmod>2020-04-01</lastmod>

<changefreq>daily</changefreq>

<priority>0.8</priority>

</url>

</urlset>
  1. <urlset> – Това е текущият стандарт на протокола и Sitemap се отваря и затваря с този таг.
  2. <url> – Този маркер е известен като родителски маркер на всеки URL адрес.
  3. <Loc> – Тук влиза URL адресът на Вашата страница.
  4. <lastmod> – Този маркер съдържа информацията за „коя е последната модифицирана дата на файла.“
  5. <changefreq> – Този маркер съдържа информация за това колко често файлът ще се променя. Това може да е съдържанието в даден сайт или дори най-малката модификация. Може да се настрои на почасово, ежедневно, седмично, месечно, годишно, винаги и никога.
  6. <priority> – Този маркер представлява важността на URL адреса. Стойността може да варира от 0,0 до 1,0.

Защо Sitemap е важен?

Картата на сайта трябва да играе значителна роля в SEO. Ботовете / роботите на Google или други ботове на търсачките откриват страници чрез вътрешни връзки. Има големи шансове вашите важни страници да бъдат пропуснати по време на процеса на обхождане, ако вътрешното свързване е неправилно.

Никой бизнес или частни лица не биха искали техните основни страници да останат неиндексирани. За да се избегнат подобни рискове, винаги се препоръчва да имате XML карта на сайта, тъй като тя съдържа всички URL адреси на уебсайт за обхождане.

Какви са видовете Sitemap?

XML Sitemap са от 4 вида. Те са:

  • Карта на изображенията
  • Видео Sitemap
  • Карта на сайта за новини
  • Мобилни Sitemap
Какви са ползите от наличието на карта на сайта за уебсайт?

Наличието на карта на сайта за Вашия уеб сайт може да докаже повече ползи, отколкото в обратното.

  1. След като изброите всички URL адреси на Вашия уебсайт в картата на сайта, това помага на робота на търсачките да открива и обхожда ефективно всички страници.
  2. В рамките на карта на сайта можете да зададете приоритет на URL адресите. След като зададете този приоритет, ботовете на търсачките ще се съсредоточат повече върху тези URL адреси над останалите.
  3. Можете да промените информация като „последен мод“ или „промяна на честотата“ на URL. И така, какво е „Последен мод“? Тъй като термините говорят, „Last Mod“ означава кога страницата е била променена за последен път. Докато „честота на промяна“, както се казва, показва колко често се променя една страница. „Последен мод“ или „промяна на честотата“ са от съществено значение. Когато актуализирате подробности за „последния мод“ или „промяна на честотата“, роботите забелязват това и започват да пълзят отново, за да индексират всяко актуализирано съдържание.

XML Sitemap е от решаващо значение за ботовете на търсачките, тъй като осигуряват всички важни страници на едно място с приоритет, зададен за всяка страница. Ето защо наличието на XML карта на сайта за всякакъв размер на бизнеса стана от съществено значение. Можете да създадете карта на сайта с помощта на множество инструменти.

Последни публикации

как се прави SEO оптимизация
Как се прави SEO оптимизация?
Популяризирането на бизнес в Интернет почти никога не е пълно без оптимизация на сайта за търсачки. Той пряко влияе върху разпознаваемостта и репутацията на марката, осигурява трафик от търсения с необходимото качество, позволява ви да получите реални клиенти и да увеличите продажбите. И така, как се прави SEO оптимизация? Представете си, че въвеждате заявка в […] Вижте повече
регистрация на сайт в търсачки
Регистрация на сайт в търсачки – защо е важно?
Регистрация на сайт в търсачки е реалното начало на неговия активен живот и растеж в рамките на Глобалната мрежа. Добавяте го към опашката за индексиране, ускорявайки процеса на приемане в SERPs. След известно време ще започне да събира трафик, чието качество и количество ще зависи само от вас. Днес можете да привлечете трафик от различни източници. […] Вижте повече
органичният трафик
Защо органичният трафик е важен KPI за SEO оптимизация
Като професионалист по SEO разчитате на данни за да Ви кажат как върви органичният трафик към Вашия сайт и данни, за да Ви информират за това, което се нуждае от подобрение. Органичният трафик несъмнено е един от най-важните KPI /Ключови показатели за ефективност/ за SEO проследяване. Отнася се до посетители на Вашия уебсайт, които попадат […] Вижте повече
Партньори и клиенти
Peugeot Logo
Via Vinera Logo
Benchmark Logo
Kone Logo
Ringspot Logo
Kamak Logo
Alog Logo
Logel Logo
Domtex Logo
Ivko Logo
Europharma Logo
My pretty wedding Logo
Evrokanal Logo
Generali Logo
Nardis Logo
Collins Estates Logo
Dpf Logo
Grand Hotel Bansko Logo
CottonFields Logo
Collins Solicitors Logo
Vasilias Dyson Logo
REVIV Logo
Infinity Clinic Logo
Totaltherm Logo