Линк билдинг

Съдържание

    Линк билдинг – какво представлява той? Това е системен процес на генериране на входящи линкове към един сайт от външни сайтове и блогове. Входящите линкове спомагат всяка SEO стратегия и в 90% от случаите са част от всеки SEO план. За търсещите машини (Google, Yahoo, Bing и други) наличието на входящи линкове от други независими сайтове е сигурен знак, че информацията на сайта е интересна за хората и дава нещо ново на потребителите. Ето защо търсачките дават по-високи параметри като domain rating (DR), domain authority (DA) и др. на уебсайтове, които имат добри входящи линкове. Какво означава добри входящи линкове? Те трябва да бъдат едновременно:

    • Качествени: да идват от сайтове и блогове с Page Rank над 3 с авторско съдържание без спам елементи
    • Релевантни: да идват от сайтове, блогове или форуми от същата и сходна сфера, каквато е на основния сайт
    • Натурални: препратките да влизат по естествен начин в сайта за по-продължителен период от време, да не се генерират „ударно“. Това е особено валидно за нови домейни.
    • Да не са купени: линковете не трябва да бъдат от „ферми“ и масови мейлинги до огромни бази данни
    • Разнообразни: добре е входящите линкове да са разнообразни. Част от тях е желателно водят към началната страница, други към вътрешни продуктови страници, трети към публикации от блога, към контактните данни и т.н.
    • Линковете да бъдат с разнообразен Anchor текст
    линк билдинг

    Когато се прави един SEO план се залага на обмислена и последователна стратегия (Link Building Techniques). Обикновено тя се извършва за 6-12 месеца, за да може Backlink Update-а на търсачките да засича новите връзки поетапно. Изключения се правят само за сайтове на възраст над 5 години, където процесът може да се изпълни малко по-бързо. Ако Вашият сайт е преминал on-page оптимизация, вероятно сега идва моментът да затвърдите добрите позиции с професионален линк билдинг план. Той няма да позволи на сайта Ви да се колебае в класирането и ще го държи на добрите позиции, които вече имате. В повечето случаи сайтът дори ще продължи да се изкачва нагоре, след отчитането на новите линкове. Във всички случаи тези линкове ще повишат Page Rank-а и Domain Authority на сайта Ви!

    Цени и копирайтинг

    Ето и примерни цени за стандартни линкове (от сайтове и блогове с Domain Rating между 5-15):
    • 10 текстови публикации с do follow линк: 280 лв. без ДДС
    Сайтове с Domain Rating между 15 и 40
    • 1 текстова публикация с do follow линк: 60 лв. без ДДС
    • 5 текстови публикации с do follow линк: 280 лв. без ДДС
    Сайтове с Domain Rating над 40
    • 1 текстова публикация с do follow линк: от 240 лв. без ДДС
    Други линкове
    • Линкове от сайтове с домейни с разширение .gov (50 броя): 320 лв. без ДДС
    • Линкове от сайтове с домейни с разширение .edu (100 броя): 380 лв. без ДДС
    • Линкове за повишаване на Trust Flow с 10-20 пункта: 360 лв. без ДДС

    Изпратете запитване за тази услуга на контактния ни имейл: info@webstation.bg като посочите и домейна на Вашия сайт. След анализ на сайта Ви и сферата на бизнеса Ви ще изпратим и индивидуална оферта. Тя ще включва:

    • Анализ на настоящите линкове
    • Проверка за токсични линкове и Black Hat дейности от нелоялни конкуренти
    • Фирмено разузнаване на входящите линкове към топ 3 сайтовете във Вашата сфера: 480 лв. без ДДС
    • План за линк билдинг: видове линкове, копирайтинг, цени, срокове за изпълнение
    • Препоръки за други SEO дейности

    Няма как да знаете всичко за SEO оптимизацията без да сте чели достатъчно литература по темата. Още повече самата тема е изпълнена с термини, които трудно се превеждат  на български език, или ако се превеждат звучат някак не на място. Такъв е примерът с термина линкбилдинг – нещо, което на български би трябвало да се преведе като изграждане на връзки.

    Какво е това „изграждане на връзки“, какво му е отношението към SEO оптимизацията и как помага на вашия сайт, е предмет на текста насетне. Освен, че ще отговорим на важните въпроси за линкбилдинга, ще покажем защо той е важен и днес при разработката на сайтове и SEO стратегии.

    Повече информация тук: info@webstation.bg
    Какви линкове се влагат при професионален линк билдинг?В един професионален линк билдинг план следва да има следния тип линкове (входящи връзки): качествени, релевантни, тематични, натурални, разнообразни и ефективни.
    Популярни софтуери за проверка и анализ на линковете и рейтинга на сайтаТакива софтуери са: Ahrefs/backlinkchecker, Spy Glass, SemRush, Serpstat, Majestic, checkpagerank.net и много други.
    Как линк билдингът помага на един сайт?Изграждането на входящи връзки помага за по-бързото индексиране в резултатите от търсенето и придвижването нагоре в класирането. В етапа на зрялата оптимизация, постоянното добавяне на нови връзки помага на това сайтът да стои стабилно в класирането.
    След колко време линк билдингът дава резултат?Линк билдингът дава резултат обикновено месец два след изпълнението на първата му фаза. Все пак, за да има осезаем ефект той следва да е съчетан с подходяща On Page оптимизация.
    Примерни линк билдинг пакетиВ микса от една Off Page оптимизация следва да има линкове от лични блогове (от статии), от банери, от регистрация в портали, от коментари от форуми, от микроблогове, от ПР статии в медии с трафик и др.
    Линк билдинг цениЦените на базовите пакетите започват от 240 лв. без ДДС за 10 релевантни тематични do follow линка от оптимизирани статии. Те са много ефикасни за вдигане на Domain Rating на млади и неоптимизирани до момента сайтове.
    .gov линк билдингТова е много мощен пакет линкове от сайтове с разширение .gov: тези входящи връзки са много високо оценявани от търсачките. Изпълняват се бавно (за около месец), цена за 60 .gov линка: 320 лв. без ДДС
    Trust Flow линковеТози тип връзки са много полезни за медии, сайтове с блогове и описателно съдържание. Чрез тези линкове, се вдига показателят Trust Flow с 10-15 пункта в рамките на 30-40 дни. Цена: 360 лв. без ДДС
    Премиум линк билдингТози тип линкове са най-високо ценени от търсачките. Ефектът им идва обаче след като е покрит целят спектър от линк билдинг микса. Тези линкове са от сайтове с Domain Rating над 30 и следва да се правят постоянно с цел задържане на позиции в класирането. Цена: от 240 лв. без ДДС на линк от статия от такава медия.

    Това е практиката за изграждане на еднопосочни хипервръзки към уебсайт с цел подобряване видимостта в търсачките. Общите стратегии за линк билдинг включват различни процедури от компетенцията на различните SEО специалисти. Затова самата практика е свързана и с още понятия, които може да не са ви познати, ако не сте опитни по темата за SEО оптимизацията като цяло.

    Преди да споменем и тях, важно е да разберете защо линкбилдингът е толкова важен. Разбирането е свързано с връщане назад в историята на Интернет, когато първите търсачки, доминиращи на пазара класираха сайтовете изцяло на съдържанието в техните страници. Когато Google се появи, това промени нещата и алгоритмите започнаха освен анализа на съдържанието, да разглеждат и колко посетители са се свързали с дадена страница.

    И ето ни днес, две десетилетия по-късно линковете са сред най-ефективните начини за определяне качеството на дадена уеб страница. Не само количеството на линковете, но и тяхното качество е в полезрението на Google.

    Те се появяват, когато трябва да отговорим на въпросите: какво точно представлява висококачествен линк и как се изгражда?

    Ако една страница, водеща към вашия сайт е най-силната в ранкинга от мястото откъдето идва, то този линк ще има много голямо влияние върху класирането ви. Много експерти, работили в SEO оптимизацията отбелязват, че авторитетът на страницата, която се свързва с вас, е по-важен от всеки друг фактор.

    В този смисъл, връзките от авторитетни страници предават този солиден авторитет и на вашия сайт.

    Авторитетните сайтове, които често са основната цел на всяка успешна линкбилдинг стратегия са такива, които по един или друг начин са имали страхотно реноме пред огромен брой потребители. Затова такива сайтове имат много по-голямо внимание, отколкото от линковете от неизвестни блогъри или сайтове със слаба посещаемост.

    Реномето на сайтовете е солидно като роля, но има още един фактор, влияещ на качеството на линкбилдинга. Това е уместността на сайта, неговата съотносимост спрямо темата, която предлага като съдържание и връзката на тази тема със съдържанието на линка. Например ако правите сайт на тема „традиционна българска кухня”, а линкът, макар и авторитетен, е по темата за китайска храна, то този линк няма да е уместен и следователно няма да се отрази добре на SEO оптимизацията.

    Оттук насетне има още няколко важни характеристики, които влияят на качеството на линковете: къде се намират на страницата, има ли редакционна намеса при поставянето на линка, има ли анкор текст, и други. Това е само повърхността, която загатва, в каква дълбочина може да се достигне за изграждането на качествен линкбилдинг. 

    Следващата важна точка е съдържанието

    То има способността да отключва страхотни линкове и изграждане на връзки.  Самото публикуване на съдържание няма да ви доведе линкове, но само определен тип съдържание ще направи това.  Няколко са най-успешните видове съдържание, които ще изградят качествен линкбилдинг в дългосрочен план. Такива са: визуалното съдържание, чрез снимки, инфографики, статистики; постове; автентични проучвания и информационен ресурс по дадена тема; пътеводители по дадена тема.

    Ако искате да създадете качествен и легален линк билдинг трябва да използвате и имейл опцията, за да се свържете с авторитетни блогъри, журналисти, специалисти и т.н. Вие може да си мислите, че вашите имейли ще достигнат до спам папката в пощата им. Линкбилдинг експертите знаят как да направят и тази възможност да работи във ваша полза.

    Специалистите по изграждане на хипервръзки обикновено работят стратегически.

    В тяхната работа няма случайност, защото както отбелязахме дотук, линковете се създават според авторитет и уместност. Ако не се внимава в подхода, сайтът може да си остане само с количество връзки, но не и с качеството. Стратегиите се правят според вид сайт и потребностите на клиента за успеха на неговия бизнес.  Освен това, изграждането на линковете изисква и познания относно това дали линковете работят. 

    Когато четете относно темата за линкбилдинг трябва да знаете за какво го правите. Ако се интересувате от това как работи изграждането на връзките, трябва да се въоръжите с търпение и да намерите качествени източници, които ще ви въведат в този свят на връзки, схеми, алгоритми, ключови думи, съдържание. Това ще ви отведе на пътешествие от основите на линкбилдинга, през стратегиите, та чак до напредничавите техники за изграждане на връзки.

    Когато обаче се интересувате от услугата, така че да бъде приложена за вашия сайт, тогава си има SEO агенция, в която работят специалистите с ноу-хау в оптимизацията за търсачки. Затова останете с последния абзац в текста.

    Как линкбилдингът помага на моя сайт?

    Линк билдинг практиката е част от всяка успешна SEO стратегия, защото осигурява отлични предимства за собствениците на сайтовете. Например, създава се по-добра видимост за сайта, страниците и блога в резултатите на търсачките. Получавате трафик от други уебсайтове, свързани с вас. Висококачествените входящи връзки означават, че вашият сайт ще бъде разглеждан като ценен ресурс – веднъж от потребителите, втори път от алгоритмите на Google.  Изграждането на връзки помага също за по-бързото индексиране в резултатите от търсенето.

    Относно бизнес ориентираните сайтове, ползите са повече от показателни.

    Повече трафик и по-добри показатели означават повече възможности за генериране на приходи. Вашият сайт ще се покаже по-високо в резултатите от търсенето, което ще доведе до повече потенциални клиенти към вас. Това означава, че ще можете да продавате повече продукти и услуги. Както и да генерирате нови пътища за приходи.

    Накрая, ако искате да постигнете истински успех, когато става въпрос за изграждане на връзки, не тръгвайте по пътя на купуването на връзки. Вложете ресурс в изграждането на стратегия от страна на SEO агенция и нейните специалисти, за да се подходи индивидуално спрямо вашите потребности и да имате успех в дългосрочен план.

    Изграждане на линкове – какво е важно да знаем

    Ако искате да класирате уебсайт на първа страница търсачките, в нашата съвременна онлайн среда, не можете да пренебрегнете важността на изграждането на линкове и необходимостта от съставяне на солидна стратегия, която ще ви помогне да спечелите такива. Всъщност линк билдинга остава един от трите най-важни фактора за органичното класиране.

    изграждане на линкове

    Въпреки това, независимо дали сте напълно начинаещ SEO и се учите как да изграждате връзки за първи път или го правите от години и просто искате да намерите нови тактики, които все още работят, има буквално десетки подходи, които можете да предприемете.

    Изкуство или наука?

    Дори опитните SEO оптимизатори се опира на актуално ръководство, чрез което научават изкуството на изграждане на линкове в условията на вечно променяща се онлайн среда. Те научават това със стратегии и тактики, които все още са ефективни и които им помагат да спечелят най-високи позиции. Както и да разпознават тези, които ще загубят време и ресурси и които потенциално биха могли да имат отрицателно въздействие върху вашата органична видимост.

    Изграждането на връзки е ключова част от всяка успешна SEO стратегия, която включва привличане на други уебсайтове към вашия. А именно – обикновена хипервръзка от един сайт към друг. Мнозина експерти са на мнението, че това е една от най-трудните части при класирането на уебсайта, но е една от най-полезните, когато бъде направена правилно.

    Относно какво е важно да знаем, това е как работят връзките?

    Когато уебсайт А се свързва с уебсайт Б, това е силен намек за алгоритъма на Google, че заслужава да се класира по-високо за съответните ключови думи. Те се назовават като входящи връзки, препратки, външни връзки или просто линкове. Оттук и наименованието на практиката – изграждане на линкове.

    Колкото повече висококачествени връзки сочат към вашия уебсайт (и формират част от вашия профил с обратна връзка), толкова по-високо ще се класирате в Google и следователно ще получавате по-високото ниво на органичен трафик.

    Въпреки това, линковете не работят само в добра посока. Някои дори могат да доведат до намаляване на видимостта на уебсайта. За да се избегне това, има много различни тактики, които разработчиците на сайтове и SEO специалисти използват за изграждане на връзки. Понякога знанието откъде да започнете изграждането на линкове може да бъде по-трудно, особено когато сте наясно, че някои могат да причинят повече вреда, отколкото ползи за уебсайта.

    Тъй като всички се борят да се класират на високо в Google, то SEO оптимизаторите се фокусират върху изграждане на линкове в тази посока.

    Това ще гарантира за техните клиенти по-предно класиране в най-голямата търсачка. Когато отваряте нова страница в сайта, тя ще бъде индексирана и намирана по-бързо. Ще се радвате на повишена надеждност като бизнес. Ще се възползвате от насочен трафик по референтна линия.

    Не можете да игнорирате изграждането на линкове като опция, особено ако търсите силно онлайн присъствие. За всички правещи тази практика, трябва да сте сигурни, че въвеждате тактики, които дават конкурентно предимство на вашите клиенти. Изграждането на линкове има повече в себе си, отколкото изглежда. И то не само по отношение на сложността на самите тактики, които осигуряват най-добри резултати и въздействие. За изграждане на връзки се доверявайте само на изпечени специалисти, владеещи SEO азбуката.

    Защо са важни PR публикациите?

    Връзките с обществеността или публичните отношения (public relations – PR) са от съществено значение за всяка компания или организация поради редица причини. Най-основателната е, че инвестицията в PR може да помогне да се постигнат бизнес целите.  PR публикациите спомагат за управление на репутацията, изграждане на доверие и ангажираност на публиките с проектите, каузите, услугите и продуктите на компанията, като по този начин повишават информираността за марката. PR публикациите са ценен инструмент за всяка компания, която иска да изгради силна марка и да достигне до своята целева аудитория. Изборът на правилните канали за разпространение е от съществено значение за успеха на всяка PR кампания.

    В сегашни дни най-често се използва т.нар. дигитален PR, защото по-голямата част от комуникацията минава през онлайн средата. Поради тази причина PR публикациите са текстове, които се разпространяват с цел да се популяризира компания, продукт, услуга или кауза.

    Те могат да бъдат:

    • Статии
    • Интервюта
    • Прессъобщения
    • Репортажи
    • Блог материали

    PR публикациите са важни, защото:

    • Повишават осведомеността: Те могат да помогнат на целевата аудитория да научи за компанията. Чрез споделяне на експертни знания, новини и актуализации в индустрията, PR публикациите помагат за повишаване на информираността за марката и стимулиране на разпознаването на бранда. Колкото повече висококачествено съдържание произвежда една компания, толкова по-вероятно е тя да се открои от конкурентите и да се превърне в лидер на мнение в своята област.
    • Изграждат доверие: Те могат да позиционират бизнеса като авторитетен източник. PR публикациите дават възможност на компаниите да споделят своята история, ценности и уникални предложения за продажба по автентичен и прозрачен начин. Като предоставят ценна информация и адресират проблемите на своята аудитория, фирмите могат да изградят силни взаимоотношения с потребителите и да насърчат доверието. Доверието е от съществено значение за изграждането на лоялност на марката, увеличаването на продажбите и дългосрочния успех.
    • Стимулират продажбите: Те могат да генерират интерес към продуктите или услуги.
    • Подобряват репутацията: Те могат да помогнат да се изгради положижелен имидж. Публикациите в блогове за връзки с обществеността позволяват на компаниите да контролират своя имидж и послание в дигиталното пространство. Чрез редовно публикуване на информативно, ангажиращо и подходящо съдържание, фирмите могат да оформят начина, по който се възприемат от потенциалните клиенти, инвеститори и партньори. Това е особено важно в днешната епоха на социални медии, където информацията се разпространява бързо и може лесно да излезе извън контрол.
    • Привличат клиенти: Те могат да помогнат да се привлекат нови клиенти и да се задържат старите.
    • Ангажиране на публиката: PR публикациите предоставят платформа за ангажиране с аудиторията по личен и интерактивен начин. Читателите могат да оставят коментари, да споделят публикации в социалните медии и да се свързват директно с компанията. Тази двупосочна комуникация позволява на фирмите да събират обратна връзка, да се учат от предпочитанията на клиентите и да адаптират своите стратегии съответно.
    • Подобряване на SEO: Публикациите в блогове за връзки с обществеността също допринасят за оптимизацията за търсачки (SEO) на даден уебсайт. Честото публикуване на свежо, оригинално съдържание помага на уебсайта да се класира по-високо в резултатите от търсачките, което го прави по-видим за потенциалните клиенти. Освен това включването на подходящи ключови думи  и препратки в публикациите в блогове може допълнително да подобри SEO усилията на компанията.

    За да бъдат ефективни, PR публикациите трябва да бъдат:

    • Добре написани: Текстът трябва да е ясен, стегнат, и ангажиращ.
    • Интересни: Съдържанието трябва да е интересно за целевата аудитория.
    • Релевантни: Информацията трябва да е релевантна за вашия бизнес или продукт.
    • Точни: Фактите и цифрите трябва да са проверени.
    • Стилни: Текстът трябва да е стилистично оформен в съответствие с марката.

    PR публикациите могат да бъдат разпространени чрез:

    • Традиционни медии: вестници, списания, радио, телевизия
    • Онлайн медии: уебсайтове, блогове, социални мрежи
    • Специализирани медии: отраслови публикации, форуми

    PR публикациите са жизненоважна част от всяка цялостна стратегия за връзки с обществеността. Те позволяват на компаниите да управляват ефективно своя имидж, да изграждат доверие, да подобряват SEO, да ангажират публиката и да повишават информираността за марката. Като инвестират в създаването на висококачествено, подходящо съдържание, фирмите могат да извлекат многобройните ползи от PR публикациите и да постигнат своите комуникационни и бизнес цели.

    Какво представлява изграждането на връзки?

    Изграждането на входящи връзки е съществен аспект на т.нар off page SEO. Колкото повече входящи връзки, толкова по-добре. Важно е да получаваме линкове от сайтове с висок авторитет и надежност, защото някои връзки могат да повлияят негативно на Вашия сайт.

    Изграждането на връзки се разглежда като един от най-мощните инструменти за постигане на по-високо класиране на Вашия сайт в търсачките. Ако много висококачествени линкове водят до определена страница, търсачките ще я считат за популярна или значима статия и следователно ще я класират по-високо ниво.

    Какво е линк?

    Най-просто казано, връзка или хипервръзка между две страници в Интернет. С връзка можете да насочите хората към страница, публикация, изображение или друг обект в интернет.

    Връзките служат добре на търсачките – роботите на търсачките следват връзки, за да откриват страници в интернет. Това се нарича пълзене. За да може робот да намери Вашия уебсайт, ще Ви трябва поне една хипервръзка към него от уебсайт, който вече е обходен от тях.

    Изграждането на връзки е процесът на свързване на два уебсайта заедно чрез хипервръзки, които могат да се кликват. Връзките могат да бъдат изходящи или входящи. Изходящи връзки са тези, които свързват от един уебсайт към друг. Входящите връзки са, които идват от външни сайтове и са насочени към Ваши страници.

    Как работи изграждането на връзки?

    Има два начина за продобиване на връзки към Вашия уебсайт: вътрешен и външен. По-трудно е да се получат външни връзки, тъй като те идват от други уебсайтове. Започването с вътрешно свързване е по-лесно, защото зависи изцяло от Вас. Необходимо е, разбира се време и внимателно планиране, за да се направи правилно вътрешно линкване.

    Поддържането на блог спомага за увеличаване на вътрешните връзки, като предоставя повече възможности за връщане обратно към конкретни продукти или други вътрешни страници. Не забравяйте да направите връзка и от социалните медийни платформи.

    За да получите външни връзки, най-добрата стратегия е да създадете полезно и занимателно съдържание на сайта. Можете също така да се свържете с блогъри и други влиятелни лица, за да попитате дали можете да гостувате в блога на техните сайтове. Никога не прибягвайте до black hat SEO трикове, защото линковете от такъв тип SEO често идват от нерелевантни уебсайтове или такива създадени с цел продажба на линкове.

    Какви са предимствата на изграждането на връзки?

    Входящите линкове повишават доверието на сайта Ви (domain authority), Google използва и тези връзки при класиране на Вашия сайт, Обратните връзки могат да доведат до увеличаване на трафика към сайта Ви, Изграждането на връзки води до по-високи показатели на сайта и SEO резултати, По-големи възможности за приходи и повече продажби.

    Бързо запитване

      Имате ли уебсайт?