WebStation

Оптимизиране на изображения за SEO

Оптимизиране на изображения за SEO

Оптимизиране на изображения (снимки) за SEO

Защо се нуждаете от оптимизиране на изображения?

Тежките изображения забавят сайта Ви. Клиентите очакват страниците на уебсайта да се заредят почти моментално. Всъщност 53 процента от клиентите ще щракнат върху мобилни сайтове, които обикновено не се зареждат бързо. Загубата на този трафик ще доведе до по-малко възможни клиенти и по-малко приходи за Вашия сайт.

Хората не само стават по-склонни да кликват върху сайт, който не се зарежда бързо, но и бавното зареждане може да повлияе на SEO класирането на Вашия сайт. Google измерва скоростта на сайта, когато обхожда страницата Ви и възнаграждава по-бързи сайтове с по-добър ранг. Бързо зареждащите се сайтове ще имат по-малко отпадане, което също е критерий за класиране. Печеленето на по-висок слот в SERP ще привлече повече посетители и по този начин повече потенциални клиенти.

Има техника за оптимизиране на изображения и нашият екип ще Ви потопи в нея. За да разгледаме по-отблизо техническите аспекти на оптимизирането на изображенията и как да подобрим скоростта на зареждане на вашия сайт, без да пренебрегваме визуалното въздействие на вашия уебсайт.

Размер на изображението

Размерът на изображението – разделителна способност на изображението, измерена чрез ppi или dpi. Разделителната способност на изображението се отнася до броя на пикселите, съдържащи се в дадено изображение, което влияе върху неговата яснота.

Не използвайте изображение с висока разделителна способност, когато това е достатъчно. Колкото по-малък е размерът на изображението, толкова по-лесно и по-бързо браузърите могат да отворят уеб страницата.

Най-общо казано, искате да опитате да запазите изображения с големи или цели страници между 80-100 KB и по-малки, отделни изображения под 20-30 KB, когато е възможно. Докато оптимизирате изображения, оразмерете го до целевия размер, преди да качите в системата си за управление на съдържанието.

Когато определяте правилния размер на изображението, трябва да вземете предвид размера, който изображението ще се появи на екрана за потребителите.

Също така, най-важното нещо при определяне размера на снимката е да се провери какъв размер е “блокът”, в който ще се визуализира тя. Всеки сайт има собствена структура с различна големина на “блоковете” в определената страница. Това е важно тъй като, ако например ширината на блока е 700px, а качената снимка в това място е с ширина 3000px, браузърът автоматично трябва да компресира снимката в необходимия размер. Това коства на Вашия сайт бързина при зареждане. Съответно, ако всички снимки са с грешен размер, това ще повлияе на скоростта на целия Ви сайт.

Заглавие на снимките (Title)

Друга важна част при оптимизирането на снимки е правилното им заглавие. Това е нещо, което много клиенти не знаят и пропускат, когато сами добавят изображения в медията. Препоръчително е заглавието на снимката да бъде свързано с ключовата дума. Тъй като все повече потребители търсят чрез Google Image Search, когато снимката е с оптимизирано заглавие, шансът да ви открият е по-голям. Затова е важно изображението да не е озаглавено напр. “dsfehrigvn000343.jpeg”, a напр. “seo-optimizatsiya.jpeg”.

Има разлика между заглавие и тайтъл на снимката. Препоръчително е заглавието на снимката да бъде с латински букви и правилна транслитерация. По този начин Google разпознава по-бързо и по-лесно съдържанието на снимката.

От друга страна е желателно Alt – текстът и Title на изображението да бъдат на кирилица. Google е започнал да разпознава съдържанието изображения, и затова е важно Заглавието, Alt и Title да бъдат релевантни спрямо това, което искате да покажете на потребителя и Google с изображението.

Alt на снимките

Alt на снимките е алтернативен текст, тоест описанието на изображенията.

Алтернативният текст ще се покаже, в случай че браузърът не зарежда изображения или потребителят е блокирал показването им. Също така, ако има технически проблем в страницата, където е качена снимката, и по някаква причина тя не се визуализира, на нейно място ще бъде изписан именно алтернативният текст.

Когато оптимизирате изображения е важно да добавяте алтове на всяка една снимка. За максимално добра оптимизация alt-овете трябва да съдържат ключовата дума, по която оптимизирате страницата. Идеята на алтернативния текст е да бъде максимално кратък и ясен, да съдържа ключовата дума и да бъде описателен за самото изображение.

Описание на снимките

Описанието на снимките (Description) е добре да бъде на кирилица и да бъде достатъчно пояснително и свързано с темата на дадената снимка. Важното тук е, че трябва да съдържа ключовата дума + малко допълнително съдържание. Това е още един плюс при цялостното оптимизиране на изображенията.

Нека обобщим накратко кои са основните стъпки за правилна и качествена оптимизация, когато става въпрос за изображения.

  • изберете правилната снимка, която отговаря на съдържанието в страницата/ публикацията
  • обърнете внимание на формата на изображението
  • задължително намалете тежестта на снимката. Има много безплатни tool-ове, които не променят качеството на снимката
  • оразмерете изображението спрямо страницата, където ще я публикувате
  • озаглавете снимката с подходящо име
  • допълнете алтернативния текст с ключова дума
  • напишете кратко описание, съдържащо ключовата дума

Оптимизиране на изображения с високо качество

Всички знаят, че изображенията в текста правят съдържанието по-лесно за четене, но защо? Ами защото потребителите обичат да виждат нещо визуално върху масивен блок текст. И това важи за всеки тип материали за четене. Както за книгите, така и за уебсайтовете.

Висококачествените изображения представят Вашите услуги по начин, по който текстовото съдържание не би могло. Оптимизираните изображения са начин клиентите Ви да се докоснат до Вашия бизнес с по-голямо доверие. По този начин потенциалните клиенти могат да се превърнат в напълно реални.

Колкото по-качествено е изображението, толкова по-вероятно е клиентите да оценят високо Вашите продукти или услуги. Това ще окаже голямо влияние върху поведението им за закупуване на Вашата услуга. Така че, колкото по-добре оптимизирате снимките си, толкова по-голям е шансът да достигнете до повече клиенти.

Оптимизирането на изображения с по-високо качество е много подходящ метод за достигане до повече хора по няколко причини:
  • Изображенията са част са от съвременния уеб дизайн.
  • Снимките влияят върху популяризирането на Вашата марка.
  • Оптимизираните изображения носят приемственост във Вашите социални медийни платформи.
  • Изображенията са водещ обект на търсене при определни продукти и помагат за захранване на сайта с органичен трафик

Когато искате бизнесът Ви да бъде онлайн, социалните медии са чудесен начин да помогнете за подобряване на тази видимост. За тази цел е хубаво да имате няколко платформи за социални медии, с които можете да популяризирате уебсайта, услугите, продуктите на Вашия бизнес и т.н.

Освен това висококачествените изображения имат най-голям потенциал за споделяне, харесване и коментиране от посетителите. Затова бъдете сигурни, че това, което качвате, е с възможно най-високо качество. Това ще помогне за развитието на бизнеса Ви и на платформите за социални медии.

Последни публикации

как се прави SEO оптимизация
Как се прави SEO оптимизация?
Популяризирането на бизнес в Интернет почти никога не е пълно без оптимизация на сайта за търсачки. Той пряко влияе върху разпознаваемостта и репутацията на марката, осигурява трафик от търсения с необходимото качество, позволява ви да получите реални клиенти и да увеличите продажбите. И така, как се прави SEO оптимизация? Представете си, че въвеждате заявка в […] Вижте повече
регистрация на сайт в търсачки
Регистрация на сайт в търсачки – защо е важно?
Регистрация на сайт в търсачки е реалното начало на неговия активен живот и растеж в рамките на Глобалната мрежа. Добавяте го към опашката за индексиране, ускорявайки процеса на приемане в SERPs. След известно време ще започне да събира трафик, чието качество и количество ще зависи само от вас. Днес можете да привлечете трафик от различни източници. […] Вижте повече
органичният трафик
Защо органичният трафик е важен KPI за SEO оптимизация
Като професионалист по SEO разчитате на данни за да Ви кажат как върви органичният трафик към Вашия сайт и данни, за да Ви информират за това, което се нуждае от подобрение. Органичният трафик несъмнено е един от най-важните KPI /Ключови показатели за ефективност/ за SEO проследяване. Отнася се до посетители на Вашия уебсайт, които попадат […] Вижте повече
Партньори и клиенти
Peugeot Logo
Via Vinera Logo
Benchmark Logo
Kone Logo
Ringspot Logo
Kamak Logo
Alog Logo
Logel Logo
Domtex Logo
Ivko Logo
Europharma Logo
My pretty wedding Logo
Evrokanal Logo
Generali Logo
Nardis Logo
Collins Estates Logo
Dpf Logo
Grand Hotel Bansko Logo
CottonFields Logo
Collins Solicitors Logo
Vasilias Dyson Logo
REVIV Logo
Infinity Clinic Logo
Totaltherm Logo