Преди да започнете с изграждане на Вашия сайт е важно да подберете подходящ домейн на сайта. Това има две основни значения:

  1. Имиджов аспект

Така ще станете разпознаваеми в интернет пространството посредством Вашия бранд. Не избирайте домйени, които се произнасят или изписват трудно. Недейте да дублирате или имитирате домейните на пазарните лидери. Бъдете уникални в посланието си.

Посъветвайте се със SEOM специалист преди да закупите домейна си. Ако бизнесът Ви е локален в рамките на страната обсъдете с него домейн на кирилица. Поговорете и за разширението на домейна. Нашата препоръка е да използвате класическите утвърдени разширения като .bg, .com или .net. Кирилизираните разширения все още се харесват по-малко на търсачката и трудно оптимизират.

  1. SEO аспект

Когато купувате домейна за бъдещия си сайт, трябва да сте наясно дали това е просто сайт-визитка на фирмата Ви или искате от там да идват нови клиенти за бизнеса Ви. Ако сайтът Ви е търговски насочен, уточнете със своя SEO (SEOM) специалист по какви ключови думи смятате, че ще Ви търсят клиентите. В идеалния вариант домейнът Ви ще съдържа бранда Ви и основната Ви ключова дума. Брандът ще дойде от Вас и Вашия екип, а за основната ключова дума ще Ви помогнат експертите по оптимизация на сайтове. На първо място в важно думата са е с достатъчно трафик и търсения. Също и да не е твърде обща и да не е високо конкурентна. И най-важното да е релевантна към съдържанието на сайта Ви.

Вече е излишно да изреждате безразборно ключови думи в домейна си. След ъпдейта на Google от 2012 година (Exact Match Domain) тежестта на ключовата дума в домейна бе намалена и фокусът се премести върху други параметри като съдържание, структура, възраст на сайта и много други.

Нов или стар домейн?

Ако сте решили да закупите стар домейн, това генерално е добра идея. Преди да го направите обаче нека SEOM експерт провери домейна за евентуални нежелани наказания от търсачките и прилагани black-hat техники. Иначе възрастта на домейна е един от факторите, който Google отчита при класирането в SERP. Обичайната проверка включва одит на сайта (ако има), проверка на домейна и анализ на входящите линкове и връзки.

След като изберете Вашия домейн, закупете сигурен и бърз хостинг за него. Добавете и сертификат за сигурност SSL. Доверете се на утвърдени хостинг доставчици, със сериозни капацитети и сигурни сървъри с възможности за бек-ъп. Така ще положите добра основа за изграждането на сайта Ви!

Споделете в: