Уебсайт – защо е важно за SEO да има връзки (links) – 1ва част

Съдържание

    Вашият уебсайт заслужава интерес и трафик

    А това е свързано с изграждането на колкото се може повече качествени и релевантни връзки (линкове). Една от целите на ефективното SEO е Вашият уебсайт да достигне до върха на страниците с резултати на търсачката за дадена ключова дума. А изграждането на връзки отдавна е в основата на повечето онлайн маркетингови стратегии.
    Връзките могат да стимулират трафика и да допринесат за авторитета на Вашия сайт
    В наши дни има много повече неща за SEO, отколкото просто свързване към Вашия сайт с помощта на няколко подходящи ключови думи. Може дори да успеете да привлечете добро внимание без действителна връзка. Отнема малко повече работа, но когато комбинирате тези тактики с традиционното изграждане на връзки, резултатите могат да бъдат чудесни.
    1. Еволюцията на изграждането на връзки

    В най-ранните дни на SEO оптимизацията, много онлайн търговци предлагаха свевъзможни схеми за изграждане на връзки, които често са под формата на неетично закупуване на платени връзки. През тези дни SEO специалистите полудяха по масовия платен линк билдинг, натъпквайки прекалено много входящи връзки в съдържанието на уебсайта, за да получат връзка от почти всеки или всички външни сайтове, независимо от качеството. Считаше се, че количеството е много по-важно от качеството. А й търсачките смятаха в своите алгоритми. Google обаче забеляза тези тенденции. Това прекомерно разчитане на създадените връзки въведе някои актуализации на алгоритмите, които конкретно насочват страници с ниско качество, нежелана или прекомерна обратна връзка. Сайтове, които нарушиха тези нови алгоритми, бяха строго наказани. Някои бяха изхвърлени напълно от резултатите от търсенето, докато не изчистиха изцяло портфолиото си с обратни връзки. Въпреки това развитие обаче, линковете все още са основополагаща част от ефективната SEO стратегия. Но това не означава, че те трябва да представляват цялата Ви стратегия.
    1. Ако не връзки, тогава какво?

    Връзките (линковете) са добро начало, но тъй като алгоритмите на търсачката продължават да се развиват, Вашите стратегии също трябва да се развиват. Това е най-очевидно, когато разгледате някои от най-новите актуализации, които поставят много по-голям акцент върху висококачественото съдържание и подобреното потребителско изживяване. С други думи, Google иска да приоритизирате потребителите пред търсачките. Докато първата стъпка в този процес е да подобрите качеството и уместността на Вашето съдържание, има и някои „безлинкови“ начини за укрепване на доверието и видимостта на Вашия уебсайт.

    Те включват:

    • Споменавания – Когато клиентите и други фирми споменават вашата марка в положителен контекст. Това е като малко виртуално потупване по гърба и нещо като бустер за доверие. Дори и да не се свързват директно към Вашия сайт, споменаването на качествен сайт все пак се брои за нещо. Виждайки положително споменато  името на Вашата марка, потребителите със сигурност ще проверят уебсайта Ви. Това е и добро място за обсъждане на „цитати“, които са като списъци с бизнес на различни уебсайтове. Не е необходимо да се свързват с Вашия уебсайт, но трябва да носят информация като физическия адрес и телефон. Това ще помогне на търсачките да създадат асоциации с вашата компания. Те могат да ви помогнат да подобрите онлайн репутацията си по различни начини.
    • Отзиви – С толкова много опции онлайн, клиентите могат лесно да бъдат смазани, разочаровани и разсеяни. Потребителите на мрежа обикновено са подозрителни към сайтове и бизнеси, за които не са чували преди. Това направи онлайн отзивите изключително важни в съвременния маркетингов свят. Клиентите просто са по-склонни да се доверят на мненията на други клиенти, които те възприемат като точно като тях.
    Тук можете да прочетете втора част към тази актуална и интересна информация.