Като професионалист по SEO разчитате на данни
за да Ви кажат как върви органичният трафик към Вашия сайт и данни, за да Ви информират за това, което се нуждае от подобрение.
Органичният трафик несъмнено е един от най-важните KPI /Ключови показатели за ефективност/ за SEO проследяване. Отнася се до посетители на Вашия уебсайт, които попадат там въз основа на уникално търсене, което въвеждат в търсачката.
❗ Посещенията на Вашия сайт, които са резултат от кликвания върху платени реклами, социални медии или друга популяризирана марка, НЕ са органичен трафик.
Защо органичният трафик е важен KPI за SEO?
Органичният трафик е важен, защото е насочен. Потребителите, посещаващи уебсайта Ви от органичните резултати на търсачката, имат много конкретно намерение. И ако можете да им предоставите решение или отговор на въпроса им, те са по-склонни да направят конверсия.
Основната разлика между трафика на органично търсене и трафика на платено търсене е, че органичният трафик е безплатен, докато другият се заплаща. С платен трафик плащате на търсачката всеки път, когато някой кликне върху Вашата реклама (Плащане на кликване).
Докато платените реклами могат бързо да привлекат трафик към Вашия сайт, веднага след като ги изключите, трафикът ще се забави и няма да има дългосрочна възвръщаемост на инвестициите. Органичният трафик може да отнеме повече време, за да се видят резултати, въпреки че възвръщаемостта на инвестициите може да бъде огромна в дългосрочен план.
Има два важни начина да мислите за органичния трафик като SEO KPI:
Може да се класирате за 100 от най-ценните си ключови думи на четвърта страница на Google. Но тези класации няма да означават нищо, тъй като вероятно ще получите минимален органичен трафик. Тоест много малко хора стигат до четвърта страница от резултатите на Google. Разбира се, вие сте направили някои неща „правилно“ с SEO, тъй като се класирате за ключови думи. Но това не е достатъчно, тъй като не води до посещение на вашия уебсайт.
Много по-добре е да се класирате на 1-ва позиция на първа страница на Google за две ключови думи с висока стойност, тъй като знаете, че ще насочите съответния трафик към вашия уебсайт.
Много SEO специалисти обичат да виждат увеличаване на трафика. Допълнителният органичен трафик обаче е ценен само ако трафикът идва от Вашата целева аудитория. По-добре е да имате 500 ангажирани органични посетители, които попадат в точната Ви целева аудитория на месец, отколкото 5000 органични посетители на месец, които не попадат в целевата Ви аудитория.
Как лесно проследявате органичния трафик?
Органичният трафик лесно се проследява чрез Google Search Console, която опростява процеса на проследяване и анализ на органичните резултати. След като интегрирате кампанията си с Google Search Console, можете лесно да проследите активността във Вашия сайт.