WebStation

Изработка на сайт

Изработка на уебсайт

Изработка на сайт: фирмен уебсайт, онлайн магазини, платформи за електронна търговия, лични блогове, онлайн каталози и лендинг страници. Без значение какъв точно е Вашият сайт се ръководете от три принципа, когато го изработвате – сайтът да е с висококачествено съдържание (high-quality content), адаптивен за всички уствойства (Responsive webdesign), както и много бърз, което ще го нарави харесван от потребителите и търсещите машини.

Изработка на сайт

Съвети при изработката на сайт

В интернет дори една малка семейна фирма с подходящ уебсайт и адекватен дигитален маркетинг план може да надмине по успех утвърдените големи марки.

Responsive Design при изработка на сайт

Responsive design

Първата стъпка при разработка на сайт е той да е лесен за ползване от клиентите и да бъде адаптиран за всички устройства – настолни компютри, лаптопи, таблети и телефони. Това се нарича „Responsive design“ или адаптивен дизайн. Той има няколко „Break point“, където се променя от дизайн за компютър, към дизайн за мобилни устройства. Много е важно да знаете тези „Break points“ и да се съобразите с тях, за да могат потребителите Ви да се насладят максимално на Вашия сайт – „User experience (UX)“.

В днешно време това е изключително важно, защото все повече потребителите влизат от мобилни телефони и таблети, така че Вашият сайт трябва да е съобразен специално за тях. Има термин в изработката на сайтове, който се нарича „Mobile first“, а именно първо се обръща внимание на визията на телефон, след това на таблет и чак накрая се изгражда визията за компютър. Много важно също е, че вече от около 2 години „Google’s mobile-first index“ присъства, като термин сред SEO оптимизаторите. Това означава, че именно най-голямата търсачка в света (Google) първо индексира сайта на мобилни устройства и се влияе изключително много от това как той изглежда на тях. Затова запомнете – когато се отвори Вашият сайт на мобилно устройство задължително трябва да присъстват няколко елемента:

  • „Click to call“ бутон – това е бутон за бързо набиране, с който потребителите лесно могат да се свържат с Вас по най-бърия начин. Хубаво е този бутон да бъде постоянно на екрана, което означава да бъде „Sticky“ (лепкав). Това означава, че във всеки един момент, докато са на сайта Ви, потребителните могат да го натиснат и веднага да Ви позвънят;
  • „Call-to-action (CTA)“ бутон – това е бутон за насочване на потребителя към Вашата цел – да попадне на формата Ви за контакти или на страницата с предлагания от Вас продукт. Хубаво е този бутон да се намира възможно най-горе на страницата, за да може да бъде видим и лесно достигнат, както и да се отличава значително, за да може да привлече Вашите бъдещи клиенти. Така те ще попаднат точно там, където трябва на Вашия сайт, а няма да се лутат из страниците;
  • Mobile menu – мобилното меню – мобилните менюта се промениха много с годините. Целта в момента е то да заема максимално малко място на екрана на мобилното устройство, за да може потребителят да вижда останалата информация, текст и снимки свободно. Най-популярни са „Хамбургер менютата“ – просто три чертички, които след натискане с плавна анимация отварят надолу мобилното меню, по този начин пестите място и позволявате разгръщането на менюто си само при нужда. Друга хубава практика за мобилните менюта е те също да бъдат „Sticky“ (лепкави). Така потребителите ще могат винаги, докато се разхождат на Вашия сайт, с едно натискане да достъпят цялото му меню;
  • Много важно е съдържанието „Above the fold“ – за предпочитане е поне част от важното Ви съдържание да е над „гънката“ на мобилния дизайн, за да покажете на потребителите, че имат причина да продължат да скролват и да изчетат докрай Вашето полезно съдържание;
  • Скоростта – това е повратен момент за Вашия сайт. Трябва да мислите в тази насока все повече, защото потребителите много лесно се отегчават и напускат голяма част от бавните сайтове още на 3та-4та секунда, когато не е заредило съдържанието. Тук има страшно много компоненти, за които може да се спомене, но най-важните са именно – да внимавате много със снимките на Вашия сайт, те трябва да бъдат максимално олекотени (веднъж като мегабайти и веднъж, като размер в пиксели). Ако например Вашите снимки са огромни (2500px), а браузърът е предвидил в сайта Ви за дадената снимка на мобилно усторойство (360px), то тогава при зареждане на страницата, той смалява сам тази снимка до нужните размери, което един път губи от качеството на снимката, втори път забавя страшно много зареждането на самата страница. Придържайте се към максимално олекотени и оразмерени снимки, за да можете да забързате сайта си за мобилни устройства и стационарни компютри. Има още много технически оптимизации, за които можете да помислите при изграждането на Вашия сайт, за да е максимално бърз Вашият сайт, но тях трябва да ги обсъдите с разработчиците, които ще поемат сайта;
  • Внимавайте много с видеата на Вашия сайт – ако не използвате някой от по-новите методи за видео във Вашия сайт, то потребителите може много да страдат. Тук също трябва да се консултирате с професионалисти, защото има страшно много начини за изработка на един сайт и навлизаме в тясно специализирана среда;
  • Използвайте  „Structured Data – Schema.org“ – структурирани данни. Това не е важно само за идентифицирането на страници от Вашия сайт, които имат структурирана информация, от търсещите машини, но е важно и за „Mobile first index“ от тях. Това е лесен метод за разбирането на информация на Вашия сайт от търсачките, който може да бъде показан в разширени фрагменти при мобилното търсене – така Вашият сайт става много по-откриваем и лесно забележим при мобилното (а и не само) търсене.

Дизайн

Втората стъпка е красивият дизайн на страницата Ви, който ще грабне клиентите и ще ги задържи на нея. Освен красив, дизайнът трябва да бъде и функционален. Трябва да се съобразите с потребителите и да ги оставите лесно и бързо да навигират между страниците. Съдържанието Ви трябва да е много полезно, за да могат веднага да намерят това, което търсят. Трябва да е подредено максимално удобо, като най-важната Ви част от съдържанието Ви, трябва да бъде най-горе, за да можете да задържите потребителите и те да останат на Вашия сайт. На видимо място, обикновено най-горе оставете бързи връзки към Вашия телефон, както и към Вашия имейл. Може да поставите и работно време в най-горната част на екрана – Header.

Изработка на сайт

Най-долу – Footer, можете да разположите няколко колони, като там може да има кратка информация за Вас (Вашата фирма, студио, магазин и тн.), както и карта на сайта за потребителите (User Sitemap) за по-лесно навигиране на сайта. Тук също може да разположите и връзки към Вашите социални мрежи, за да могат освен на сайта, потребителите да разгледат профила Ви и в най-известните социални мрежи. Не на последно място Footer-ът е подходящ за контактна информация – телефон, имейл, адрес, работно време и тн.

Важна част от Вашия сайт е неговото лого.

Статистическо проучване сочи, че потребителите инстинктивно първо гледат горе вляво на сайта, там където най-често се намира Вашето лого. То е може би първото и най-запомнящото се нещо в сайта. Именно затова изборът му е много важен. Хубаво е да се обърнете към добър „Web designer“ – уеб дизайнер, който да Ви проучи бранда, бизнеса, цветовете, шрифтовете, структурата на сайта и др., за да може да Ви изработи хубаво и модерно лого, което потребителите лесно ще запомнят.

Към красивия дизайн, може да бъде считан и изборът на шрифт за Вашия сайт. Той трябва да бъде лесно четим, както размерът му трябва да се променя спрямо устройствата, на които е отворен сайтът. Изборът на добър шрифт може да Ви донесе много доволни потребители, които биха се върнали на Вашия сайт отново. В интернет пространството има стотици, може би и хиляди възможни шрифтове, както безплатни, така и платени, затова оставяме на Вас тази задача.

Третата стъпка е новият сайт да е разпознаваем и лесно откриваем от търсачките в интернет. Тук вече идва SEO оптимизацията – това е многокомпонентен процес, които се постига трудно, но пък възвращаемостта е голяма. Повече за SEO оптимизацията можете да откриете тук.

CMS – Content Management System

Сайт разработка

Друго важно нещо, което трябва да решите за изработката на Вашия сайт е това дали той да има CMS (Content management system) или да бъде чист код. Системите за управление на съдържание имат много предимства и ние Ви съветваме да изберете такава. Най-популярната сред тях е WordPress, като някои проучвания сочат, че близо 60% от всички сайтове по света използват тази платформа.

Тя има редица предимства, сред които са лесен за употреба административен панел (admin panel), лесно управляване на съдържанието, направа на страници, блог постове и др.

Повечето CMS-и работят с готови теми (дизайни), които много бързо и лесно, само със смяна на съдържанието и цветовете се превръщат във Ваш собствен уебсайт.

Използването на готова тема обаче крие и доста минуси. Готовите теми ги програмират за масово ползване, като те се купуват от стотици, понякога хиляди потребители. Така Вашият сайт може да се окаже дубликат на друг сайт в мрежата. Друг минус е, че при готовите теми, разработчиците разчитат да продадат темата на колкото се може повече хора и ги задръстват с куп излишни функционалности, за да могат да паснат на много видове бизнес. Това от една страна е добре, но от друга страшно много забавя скоростта на сайта, като може да се окаже фатално за добра SEO оптимизация. Нашият съвет е да използвате WordPress, но да се напише „Custom theme“ (индивидуална тема) специално за Вашия проект. Така тя ще използва само и единствено тези функционалности, от които имате нужда и сайтът няма да става излишно бавен и тежък. Това от друга страна е доста трудно и се изискват много сериозни познания по програмиране, но ще Ви се отплати многократно, когато Вашият сайт бъде пуснат на живо в мрежата.

Тук можете да се запознаете с целия процес в един кратък клип за абсолютно начинаещи, който дава пълна представа за изработката на сайт от начaлото на проекта до самия му край:

Има още стотици детайли и техники, които може да използвате при направата на Вашия уебсайт, като част от тях можете да откриете в нашия блог.

Полезни термини:
HostingХостинг – това е мястото, кoето можете да си наемете за да разположите файловете на Вашия сайт
DomainДомейн – това е името на сайта Ви. Хубаво се помислите внимателно преди да изберете подходящо име.
ServerСървър – това е компютърът, където е качен Вашия сайт и който свързва потребители от цял свят с него
Database База данни – това е структурирана колекция от информация и данни на Вашия сайт
SSLSSL идва от Secure Sockets Layer – това е технология за поддържане на сигурност на интернет връзката и защита на всички данни, които се изпращат между две системи
BrowserБраузър – това е програма, която взаимодейства с цялата информация в World Wide Web и визуализира сайтовете на потребителите
HTMLHTML идва от Hyper Text Markup Language – това е език за създаването на уеб страници, който съдържа елементите на Вашия сайт, които браузърът визуализира
CSSCSS идва от Cascading Style Sheets – той Ви позволява да стилизирате елементите от HTML-а, като придава красив вид на Вашия сайт, както и го визуализира правилно на компютри и мобилни телефони
JavascriptТова е програмен изик, който позволява да използвате сложни функции и раздвижва функционално Вашия сайт
PHPТова също е програмен език, който се обработва на уеб сървър и отговаря за голяма част от Front end и Back end на Вашия сайт
Code editorТова е редактор, който Ви позволява да управлявате и пишете код на Вашия сайт, има много различни редактори, както платени, така и безплатни
Front endТова е частта, с която потребителите взаимодействат – всичко което виждат. Менюта, цветове, шрифтове, слайдери, контактни форми, бутони и тн.
Back endБекендът изгражда и поддържа по-голямата част функционалността на сайта
Full stackТова включва и клиентската и сървърната част. Има програмисти, който са Full stack и могат да поддържат всичко по Вашия сайт
Mobile firstТова е практика, в която първо се мисли и програмира дизайнът за мобилни устройства, след което се наглася за стационарни компютри и лаптопи
Mobile friendlyТози термин се използва, когато Вашият сайт е удобен за мобилни устройства. От няколко години насам е изключително важно Вашият сайт да бъде Mobile friendly
Responsive designТова е дизайн, при който страниците на Вашия сайт се визуализират по различен начин на различните устройства и се адаптират спрямо устройството, на което е отворен сайтът
Изберете нашите уеб услуги по изработка на сайт

Нека заедно да изградим основата на онлайн присъстието на бизнеса Ви. Ще го направим със сърце и страст и неизменен професионализъм.

Какво получавате при изграждане на сайт
  • Бърз и сигурен сайт на платформа WordPress
  • Безплатен хостинг за 12 месеца
  • Безплатен SSL сертификат
  • Криптирани имейли
  • Локация в My Business
  • Първоначална оптимизация
  • Съвместим с GDPR сайт
  • Автоматичен бутон за обаждане от телефон
  • Гаранция 1 месец и обучение от наш служител

За изработка на уебсайт тип визитка, моля настиснете тук

За изграждане на фирмен уебсайт, моля настиснете тук

За изработка на онлайн магазин, моля настиснете тук

Или се свържете директно с отдел „IT & Web Development“:

Тел.: +359 879 696 691

📞 02 996 39 79

Имейл: it@webstation.bg

Ако имате стар уебсайт и искате да го освежите, можете да се възползвате от нашата услуга по редизайн.

Често задавани въпроси

Оценете ни!
[Общо: 46 Средно: 4.9]

Последни публикации

как се прави SEO оптимизация
Как се прави SEO оптимизация?
Популяризирането на бизнес в Интернет почти никога не е пълно без оптимизация на сайта за търсачки. Той пряко влияе върху разпознаваемостта и репутацията на марката, осигурява трафик от търсения с необходимото качество, позволява ви да получите реални клиенти и да увеличите продажбите. И така, как се прави SEO оптимизация? Представете си, че въвеждате заявка в […] Вижте повече
регистрация на сайт в търсачки
Регистрация на сайт в търсачки – защо е важно?
Регистрация на сайт в търсачки е реалното начало на неговия активен живот и растеж в рамките на Глобалната мрежа. Добавяте го към опашката за индексиране, ускорявайки процеса на приемане в SERPs. След известно време ще започне да събира трафик, чието качество и количество ще зависи само от вас. Днес можете да привлечете трафик от различни източници. […] Вижте повече
органичният трафик
Защо органичният трафик е важен KPI за SEO оптимизация
Като професионалист по SEO разчитате на данни за да Ви кажат как върви органичният трафик към Вашия сайт и данни, за да Ви информират за това, което се нуждае от подобрение. Органичният трафик несъмнено е един от най-важните KPI /Ключови показатели за ефективност/ за SEO проследяване. Отнася се до посетители на Вашия уебсайт, които попадат […] Вижте повече
Партньори и клиенти
Peugeot Logo
Via Vinera Logo
Benchmark Logo
Kone Logo
Ringspot Logo
Kamak Logo
Alog Logo
Logel Logo
Domtex Logo
Ivko Logo
Europharma Logo
My pretty wedding Logo
Evrokanal Logo
Generali Logo
Nardis Logo
Collins Estates Logo
Dpf Logo
Grand Hotel Bansko Logo
CottonFields Logo
Collins Solicitors Logo
Vasilias Dyson Logo
REVIV Logo
Infinity Clinic Logo
Totaltherm Logo