Какво е PPC реклама (pay per click)
Какво е PPC? – PPC (заплащане на клик ) е вид онлайн реклама, при която рекламодателят плаща за всяко отделно кликване, направено от потребителя. PPC е много удобен инструмент за тези, които искат да привлекат висококачествен трафик към целевата страница. Този вид реклама е тясно свързана с исканията и очакванията на потребителите.
Докато традиционните видове телевизионна или печатна реклама могат да бъдат достъпни за така наречената случайна аудитория, PPC рекламите в идеалния случай се показват само на потенциално заинтересовани потребители. И точно в това се крие тяхната висока ефективност. Отличен пример за това какво е PPC е именно рекламата в Google Ads.
От какво зависи цената на PPC реклама (pay per click реклама)
Цената на кликване на PPC реклама зависи от много фактори. От размера на конкуренцията в индустрията, местоположението на потребителя, времето на деня, сезона и др. Нивото на целевата страница и качеството на рекламата са от съществено значение. Например колкото е по-висок QS ( качествения рейтинг ), толкова по-висока е позицията на рекламата в резултатите от търсенето и е по-ниска цената на кликовете.
Успехът на всяка PPC кампания се измерва чрез възвръщаемостта на инвестицията (ROI ) на всяко платено кликване. Поради това рекламният трафик също трябва да бъде оптимизиран за ключови думи, за да се постигнат по-ниски CPC и да се привлече качествен трафик.
Каква е разликата между PPC и CPC?
Разликата е в самите понятия. PPC е алгоритъм, според който се генерира заплащане на кликване, а CPC е специфична цена за завършен преход, която се дебитира от акаунта на рекламодателя.
В социалните мрежи, търсачките или в партньорските сайтове цената се образува по различни начини.
Рекламните услуги оценяват всеки параметър за формиране на разходите според собствените си критерии. Например CPC може да зависи от времето на деня, когато лицето е кликнало върху рекламата. Сутрин и следобед в корпоративните ниши цената на прехода е по-висока, отколкото вечерта и през нощта. Това намаляване се обяснява с работния график на състезателите. Има много нюанси на формиране на разходите, така че всяка кампания се разработва индивидуално.