Онлайн реклама – преимущества на директната реклама в Google
Онлайн маркетингът е дейност, която включва създаването и производството на продукт или услуга на вашата компания, нейното ценообразуване, разпространение и реклама. Важна част от маркетинга е рекламата.
В дигиталната ера маркетингът завладява интернет пространството и новите инструменти придобиват не само популярност, но и затвърждават търговската си значимост.
Маркетингът е обща дейност, която включва създаването и производството на продукт или услуга за вашата компания, определянето на нейната цена, разпространение и реклама.
Целта на рекламата е контакт с потребителя, а въздействието й зависи от това доколко креативна е тя.
Как да направите рекламата ефективна?
За да сте максимално ефективни, направете списък с планираните задачи и какъв ефект очаквате от вашата реклама. Това ще ви помогне да се съсредоточите по-добре при създаването й. След това конкретно посочете целта. Тя трябва да е конкретна и ясна. Например, ако заложите на „просто да повиша продажбите“, това няма да помогне никак. По-добре е да го замените с конкретното „на повиша продажбите с 5% в рамките на еди-колко-си дни или седмици“.
Предимства на Google Ads реклама /PPC/ за придобиване на клиенти
Търсачката на Google е най-популярната сред интернет потребителите, а рекламната система на Google Ads предлага удобен за потребителите интерфейс. И най-важното, рекламите се показват само на тези, които търсят „Вашия“ продукт или услуги, а не на всички.
Още едно предимство е възможността да изберете с какви думи Вашата реклама ще бъде показана на целевата аудитория. Тоест можете да видите статистически данни за заявките за ключови думи, препоръчителна оферта на ниво ключова дума и конкуренция.
Може да настроите рекламна кампания за определен град, държава или местоположение.
Управлявайки офертите си на ниво ключова дума, имате възможност да се появявате в ТОП-3 SERP, което прави рекламата Ви забележима.
Плащането се начислява само за клик, тоест, ако клиентът не се интересува от офертата, вие не плащате.
И не на последно място, възможността за интегриране на сайта със системите за анализ на Google е също едно огромно предимство, тъй като прави възможно проследяването на ефективността на рекламата за всяка заявка, град и устройство.
Нека да продължим в посока изясняване предимствата на рекламата в Google. Така ще придобиете още по-детайлизирано знание относно как това би реализирало бизнес стратегиите заложени в дадена компания. Оказва се, че освен самата услуга за онлайн реклама в Google, хората питат търсачката доколко платформата е ефективна. Това навежда на мисълта, че много бизнеси и маркетинг експерти не са добре запознати с този инструмент.
Google Ads
Не са малко маркетолозите, които смятат, че Google Ads е изключително успешна платформа за рекламиране, особено когато правилно се ползва услугата плащане на клик (PPC). Тогава тя е ефективна за почти всеки тип бизнес. Използването на този тип реклама изисква време и пари, но ужасно голям брой фирми са установили, че това е добре изразходвано време и пари, тъй като рекламата в Google осигурява измерима възвръщаемост на инвестициите. В онлайн пространството можете да прочетете не една две статии как и кога да ползвате този тип услуга.
Преди да започне спора межди почитателите на SEO стратегиите и тези предпочитащи рекламата в Google, самите маркетолози препоръчваме да се правите PPC кампания, като не трябва изключвате другите маркетингови дейности. Както винаги, препоръчителен е здравословният баланс на маркетинговите канали, включително органичното търсене, имейл маркетинг, събития с клиенти, социални медии и други водещи източници. Начинът, по който разпределяте маркетинговия си бюджет, ще зависи от това кои рекламни канали се оказват най-ефективни за вашия бизнес.
Конкретно рекламата в Google има своите предимства в посока достигането на много потенциални клиенти според настройките на кампанията. Платформата е една от тези, които предоставят най-добра възможност за измерване на резултатите. Разбира се, самите собствениците на бизнеса често са ограничени от време, за да следят такива неща, но екипът, който е с възложена задача има на разположение по-прозрачен, предоставящ множество PPC показатели инструмент, който позволява да видите в детайли какво работи и какво не. Всеки бизнес вложил средства в онлайн реклама, доста бързо може да определи дали дадената кампания прахосва пари или има много добра ROI.
Термини
Преимущества на онлайн рекламата | Целта на рекламата е контакт с потребителя, генериране на аудитория и разпознаваемост на бранда |
Ефективна онлайн реклама | За ефективна онлайн реклама най-напред трябва да се определят целите, да се създаде check лист с планирани задачи и след това подходите, които ще бъдат използвани при реализирането ѝ |
Предимства на Google Ads реклама /Pay Per Click/ | Google рекламата е удобен за потребителите формат, тъй като продуктите и услугите се показват се само на тези, които ги търсят. Тя дава възможост и за много добър мониторинг на разходите, както и измерване на ефективността (чрез множесто KPI) |
Плащания при онлайн реклама | Плащането се начислява само на клик. Ако клиентът не се интересува от предлаганата услуга, Вие не заплащате затова, че рекламното послание е било видяно. Това е голямо преимущество пред традиционната реклама |
Възвръщаемост на инвестициите (ROI) | Директната платена онлайн реклама има относителна възвръщаемост (ROI) |