WebStation

Google Search Console

Google Search Console 1

Google Search Console е един от най-мощните инструменти, който SEO оптимизаторите използват. Повечето хора го пренебрегват и го използват само за някои статистики, но при правилна употреба, той може да бъде изключително полезен и незаменим за правилна SEO оптимизация.

В тази статия ще разгледаме основни инструменти от неговия арсенал, които могат да Ви помогнат да оптимизирате сайта си и да достигнете до повече потребители.

Google Search Console, наричан доскоро Google Webmaster Tools е безплатен инструмент, който Ви позволява да откриете грешки във Вашия сайт при излизането му в страницата на Google с резултати (SERP – Search Engine Results Page). С него можете да намирате и анализирате, както технически грешки, така и да обновявате Вашия Sitemap, както и да разгледат обстойно всички входящи линкове към Вашия сайт.

Как да добавим нашия сайт в GSC

Има няколко начина, по които можете да добавите сайта си в този чудесен инструмент. Първият (и препоръчителен) е да добавите целия домейн, така ще виждате данни за всички URL-и на Вашия сайт, независимо дали става върос за https://www, http://www, https://… или http://…

Това е чудесно, ако искате пълен мониторинг на целия Ви сайт, но има варианти, при които искате да виждате статистики и грешки само за една отделна версия. В такъв случай трябва да изберете втория вариант на добавяне за конкретна версия (https, http, www или non-www) и да следвате инструкциите за добавяне.

И при двата вариант ще Ви трябват технически познания, като при препоръчителния вариант за добавяне на Domain property трябва да влезнете в хостинга и да намерите менюто за “Управление на DNS” (във всеки хостинг това меню може да се казва по различен начин и да бъде на различно място). Когато намерите менюто, трябва да влезете вътре, да изберете Вашия сайт (в случай, че на хостинга имате повече от един сайт), след което да му редактиратe DNS записите. Точните записи имате в самата Google Search Console, откъдето можете да ги копирате и да ги поставите в хостинга. След това е нужно да натиснете “Start verification” в GSC и да изчaкaте няколко секунди.

При успешно свързване, ще Ви излезе съобщение в зелено, което Ви уведомява, че сте успешно свързани и можете да отидете на Вашия сайт в инструмента на Google.

Всичко за Google Search Console

Как да добавим друг потребител в нашата Google Search Console

Една много добра опция, която може да Ви се наложи е да добавите друг потребител във Вашата конзола (програмист, системен администратор и тн.), за да прегледат за грешки, анализират или просто да Ви дадат съвет по някое от направленията за оптимизация на Вашия сайт.

Хубавото е, че можете да дадете както пълен, така и частичен достъп до конзолата, за да можете да ограничите някои от правата на новите потребители. Има три вида достъпи:

  • Собственик – той разполага с пълен контрол над конзолата, като може дори да добавя или премахва потребители;
  • Пълен потребител – той има пълни права за преглед и има правомощията да предприема някои действия;
  • Ограничен потребител – той има ограничени права за преглед и може да няма право да преглежда всички данни.

За да добавите друг потребител, отидете на:

Search Console > Изберете свойство > Настройки > Потребители и разрешения > Добавяне на потребител

Преглед на менютата на GSC

Overview – общ преглед

Общият отчет в Google Search Console включва три основни отчета:

  • Производителност;
  • Покритие;
  • Подобрения.

Url inspection tool – инструмент за проверка на URL-ите

Какво представлява инструментът за проверка на URL адреси?

С инструментът за проверка на URL адреси може да видите как Google вижда Вашия уебсайт. Този инструмент ви позволява да тествате как Google изобразява Вашия сайт.

Ако сте публикували нова публикация в блог или сте преработили уеб страница, можете да използвате този инструмент за проверка на URL адреси, за да изпратите URL адреса и да сигнализирате на Google да обходи тази страница.

Ако цъкнете върху “Извличане”, ще видите HTTP отговора, който Google получава.

Ако цъкнете върху “Извличане и изобразяване”, ще видите как изглежда страницата Ви в определен браузър.

Performance – Производителност

Тук можете да видите пълна статистика за броя кликове и импресии на Вашия сайт. В новата Google Search Console можете да изберете точно от колко време назад искате да видите тази статистика. Имате няколко избора по подразбиране, като най-големият е 16 месеца, както и имате поле, в което можете да изберете от/до произволни дати.

Вътре имате няколко таба, по които можете да се ориентирате, а именно:

  • Queries – заявки
  • Pages – страници
  • Countries – страни
  • Devices – устройства
  • Search appearance – външен вид при търсене
  • Dates – дати

Това Ви дава пълната свобода да разгледате обстойно всички посещения на Вашия сайт с максимално много информация за тях, на базата на която можете да вземете важни решения и стратегии за добрата оптимизация на Вашия сайт.

Index – Индекс

Тук можете да видите дали имате основни проблеми с индексирането на Вашия сайт или на някоя страница на него. Имате три таба с детайлна информация за индекса на Вашия сайт. Това са:

  • Coverage – Покритие;
  • Sitemaps – Карта на сайта;
  • Removals – Премахнати.

В първото поле, можете да видити дали Вашият сайт има страници с грешки, както и дали имате страници “Valid with warnings” (Валидни, но с предупреждения). Можете да видите в отделна секция само валидните страници “Valid”, както и “Excluded” (Изключените) по някаква причина страници за индексиране.

Във второто поле, можете да добавяте, обновявате или изтривате Вашия “Sitemap” (XML Sitemap – Карта на сайта). Освен това, можете да видите всички страници от Вашата карта, след като цъкнете на нея. Вътре ще видите всички Ваши страници, както и доста полезна информация, като например кога са обходени последно, колко url-а са общо и тн.

В последното поле, можете да видите “Removals” (Премахвания). Тук можете да видите дали има премахнато съдържание от Вашия сайт, както и можете да заявите премахване на съдържание, ако желаете.

Enhancements – подобрения

Разделът подобрения Ви поднася възможността да прегледате структурираните данни (Structured data) на Вашия сайт и Вашите AMP страници.

Тук можете да видите дали разполагате с хубави структурирани данни, както и да видите подробно дали имате грешки или предупреждения при използването им. Когато изберете видът на структурирани данни от менюто на конзолата, отдясно отново Ви се предоставя подробна статистика за тях. Кога за последно са обходени и дали имате проблеми с тях. Можете дори да пресъздадете Вашите структурирани данни как изглеждат в браузъра.

Тук също можете да видите подробности за използваемостта на мобилни устройства (Mobile usability). Отчетът за използваемост на мобилни устройства ви дава възможност да отстранявате проблеми с дизайна и разработването на мобилни устройства.

Освен, че можете да разгледате тези подробности, можете и да подадете заявка към Google, след като сте си оправили грешките в кода, да обходи отново за тези грешки, за да може да Ви “светнат” в зелено и да нямате проблеми на мобилни устройства.

Обиколихме съвсем накратко най-основните менюта в Google Search Console, като вярваме, че при интерес от Ваша страница ще намерите подробна информация в интернет за останалите подробности или ще потърсите професионалисти, които да се грижат за Вашата оптимизация и Вашата Search Console.

Последни публикации

как се прави SEO оптимизация
Как се прави SEO оптимизация?
Популяризирането на бизнес в Интернет почти никога не е пълно без оптимизация на сайта за търсачки. Той пряко влияе върху разпознаваемостта и репутацията на марката, осигурява трафик от търсения с необходимото качество, позволява ви да получите реални клиенти и да увеличите продажбите. И така, как се прави SEO оптимизация? Представете си, че въвеждате заявка в […] Вижте повече
регистрация на сайт в търсачки
Регистрация на сайт в търсачки – защо е важно?
Регистрация на сайт в търсачки е реалното начало на неговия активен живот и растеж в рамките на Глобалната мрежа. Добавяте го към опашката за индексиране, ускорявайки процеса на приемане в SERPs. След известно време ще започне да събира трафик, чието качество и количество ще зависи само от вас. Днес можете да привлечете трафик от различни източници. […] Вижте повече
органичният трафик
Защо органичният трафик е важен KPI за SEO оптимизация
Като професионалист по SEO разчитате на данни за да Ви кажат как върви органичният трафик към Вашия сайт и данни, за да Ви информират за това, което се нуждае от подобрение. Органичният трафик несъмнено е един от най-важните KPI /Ключови показатели за ефективност/ за SEO проследяване. Отнася се до посетители на Вашия уебсайт, които попадат […] Вижте повече
Партньори и клиенти
Peugeot Logo
Via Vinera Logo
Benchmark Logo
Kone Logo
Ringspot Logo
Kamak Logo
Alog Logo
Logel Logo
Domtex Logo
Ivko Logo
Europharma Logo
My pretty wedding Logo
Evrokanal Logo
Generali Logo
Nardis Logo
Collins Estates Logo
Dpf Logo
Grand Hotel Bansko Logo
CottonFields Logo
Collins Solicitors Logo
Vasilias Dyson Logo
REVIV Logo
Infinity Clinic Logo
Totaltherm Logo