SEO Консултант

Съдържание

    СЕО консултант 2

    SEO Консултант? Какво прави той

    Преди да навлезем в темата какво работи един SEO консултант, редно е да се каже, че областта на SEO специализацията е осеяна с термини, като всеки един описва една много специфична дейност. Това е един цял жаргон, който понякога обърква клиентите. Затова е добре всяка една важна длъжност, която взаимодейства с потребителите да бъде обяснена добре. Така клиентите ще се ориентират по-лесно и ще се чувстват по-сигурни, когато избират Интернет маркетинг услуги.

    По същество, SEO консултант е тази длъжност, която се занимава с анализ, оценка и дейности свързани с подобрение работата на уебсайтовете, поръчвани от клиентите. Той отчита работата на сайта с търсачките, създадените вътрешни и външни линкове, за да може да консултира специалистите, които изработват сайта.

    SEO консултантът работи активно с клиентите и бизнесите поръчители на сайтове, като дава препоръки за увеличаване на трафика към даден сайт. Както и за класирането на по-високи позиции в търсачките, и подобряване визията на сайта, така че тя да стане по-атрактивен за алгоритмите на търсачките

    В какво се изразява работата на SEO консултанта?

    СЕО консултант 3 1

    Работата на SEO консултанта е комплексна, защото включва отговорности и задължения в широк спектър от познания по маркетинг, връзки с клиентите, дори управление на процеси, които трябва да дадат сигурност на клиентите, относно изпълнението на поръчаните уеб сайтове – не в смисъла на визия, но относно начина им на представяне в мрежата.

    SEO оптимизацията е постоянно променящ се процес и тази рефлексия се отразява директно и на SEO консултанта. Често неговите задължения и отговорности търпят промени, иначе казано длъжността се развива. Така в последните години, консултантите по SEO развиват по-сложни умения относно стратегическото и семантичното ползване на ключовите думи. Тоест той консултира дизайнерите на сайта, така че да изпълнят желанията на клиентите. Но и как да реагират спрямо конкретната пазарна ниша.

    Трудовата характеристика на един SEO консултант или какво прави той е свързана със стратегически, аналитични, интегративни, тактически и критични умения. Тези умения оптимизират взаимодействието между клиентите и създателите на сайтовете; взаимодействие свързано с наблюденията в социалните мрежи, поведението на клиентите на различните платформи. Това е специалистът, който следи безкрайните промени в Google алгоритмите и ги предава на разбираем език. Както на дизайнерите на сайтове, така и на клиентите, които имат своите очаквания.

    Ако оттук насетне продължим с текст споменаващ чисто техническите детайли, с които SEO консултантът е натоварен, то рискуваме бързо да загубим четящия, освен ако той сам не е решил да става такъв. В този смисъл, относно предимствата да се ползва SEO консултант, ще споменем тези, които са пряко свързани с успеха на самия бизнес.

    Всеки SEO консултант има задължения и отговорности

    СЕО спетсиалист

    Обикновено той е човек с отлична подготовка по всички SEO въпроси. Затова на него е дадено правото да планира, разработва и внедрява цялостната SEO стратегия. В него е теоретичната рамка за обработка, след като вземе важната информация за бизнеса и сайта. Специалността му изисква да работи по оптимизиране на самата стратегия, която вече в ход и да следи за възвръщаемостта на инвестициите. Не трябва да забравяме, че той редовно провежда независими и задълбочени изследвания на ключовите думи.

    В първата част на текста за SEO консултанта, ние разгледахме общо какво върши човекът с тази длъжност. Сега стремежът е по-скоро да разбием на части тази специализация, за да придобиете по-добра представа за важността на дейността. Що се отнася до работата с клиентите, тя е приоритет за консултанта. Той трябва да изгради много силна професионална връзка с всеки клиент, за да може да се създаде атмосфера на доверие. В която работата ще върви много по-добре. Освен това неговата работа изисква да открива нови възможности за клиента. И да го известява какво трябва да се промени, за да стане кампанията още по-успешна.

    Обхват
    СЕО обхват

    Работата с клиентите е едно на ръка. В SEO агенцията, консултантът работи тясно с уеб разработчиците и маркетинговия екип, за да приложат и те правилно най-добрите SEO практики за конкретния бизнес.

    Консултирането не е лесна работа. Независимо от индустрията, която го е наела или нивото на умения, които консултантът притежава. Затова се изисква пълноценно отдаване на професията. Тя изисква познания по SEO практиките, но изисква и познания как да се прилагат спрямо съответния бизнес.

    Професията изисква една гъвкавост на ума, защото днес консултантът може да работи за подобряване класирането на продукти в сферата на промишлеността в онлайн магазин.А утре да работи за локалното SEO на малък ресторант стартиращ в бизнес начинанието си.

    Термини
    SEO консултант (SEO мениджър)SEO консултантът е вид проектен мениджър, който координира всички процеси по оптимизацията на даден сайт или онлайн магазин
    Задължения на SEO консултантаТой извършва редовна комуникация с клиенти и преразпределя задачите към програмисти, SEO експерти, копирайтъри, маркетинг специалисти и инфлуенсъри
    Необходими познания на SEO консултантаSEO консултантът следва да има задълбочени знания в оптимизацията на сайтове и онлайн магазини, както и познания в използването на различни програми и софтуери
    Кога SEO консултантът е настина добърДобрият SEO консултант възприема иновативни SEO практики и ги прилага в ежедневните си дейности
    Комуникационни умения и рутинни задачиИзпраща ежемесечни отчети за напредъка по оптимизацията и ги комуникира правилно към клиентите

    Често задавани въпроси

    Перфектният SEO мениджър прилага иновативни SEO решения, умело борави с професионално софтуери, има способност да анализира и генерира адекватни задачи към програмисти, копирайтъри и маркетинг специалисти.

    Разработва и внедрява изцяло SEO стратегия върху проекта, който му е възложен, както извършва мониторинг, изготвя отчети следи за плащания.

    Този човек следва да има аналитично мислене, познания в маркетинга, способност да вникне в бизнеса на клиента и да погледне през неговата призма. И не  на последно място да притежава гъвкавост на ума.