SEO специалист – какви са задълженията му

Съдържание

    СЕО специалист

    SEO е набор от стратегии и техники, насочени към увеличаване на видимостта на уебсайт чрез подобряване на позицията му в класирането в търсачките, в неплатени резултати, наречени „чисти“ или „органични“ SERP. Съкращението е Search Engine Optimization и буквално се превежда като „оптимизация за търсачки“ – SEO специалист.

    Има много такива практики и те се отнасят до различни аспекти на уебсайт. Оптимизиране на структурата, HTML код, текстово съдържание, управление на входящи връзки – т.е. връзки от други сайтове към вашия сайт и изходящи, които водят от вашия сайт към други ресурси.

    Тъй като Google е най-използваната търсачка в света, голяма част от дейността по оптимизиране на търсачките е свързана с изучаването на нейния алгоритъм и периодичните актуализации.

    Изброяваме някои от професионалните задължения, с които се занимава един SEO специалист:

    Четене и интерпретиране на резултатите от търсенето, използване на подходящи инструменти за наблюдение за анализиране на потребителските намерения и характеристиките на конкурентната ниша, за определяне на по-нататъшна стратегия за промоция в съответствие с получените резултати.

    Разработване на структурата на сайта и неговите страници, възможност за създаване на пътеки, които лесно се четат от роботите на търсачките по време на съответния анализ за по-нататъшно индексиране и показване в резултатите от търсенето. Също така, усъвършенстване на навигацията по отношение на удобството за потребителя.

    Работа с технически аспекти, намиране и идентифициране на възможни грешки, които могат да повлияят негативно на резултатите от промоцията при търсене.

    Компилация на семантично ядро ​​за попълване и популяризиране на сайта.

    Изготвяне на редакционен план за писане на оптимизирано съдържание, което ще бъде публикувано на сайта.

    Необходими умения на добър СЕО специалист:

    От тези отговорности следват професионалните и технически умения, които трябва да притежава един СЕО специалист:

    • Умение за работа с инструменти за технически анализ на уебсайтове
    • Одит на видимостта при търсене в сайта
    • Работа с инструменти за анализ и избор на ключови думи и избор на семантично ядро
    • Работа с инструменти за анализ и статистика за оценка на резултатите от промоцията Metrika и Webmaster, Google Search Console и Analytics и други
    • Често способност за работа с HTML и/или CSS
    • Възможност за работа с различни CMS, включително Bitrix
    • Работа с връзки, съставяне на план за промоция на връзки
    • Формиране на технически задания за разработчици и копирайтъри
    • Умение за работа с инструменти за контекстна реклама
    • Възможност за писане на отчети за резултатите от промоцията при търсене