SEO е набор от стратегии и техники, насочени към увеличаване на видимостта на уебсайт чрез подобряване на позицията му в класирането в търсачките, в неплатени резултати, наречени „чисти“ или „органични“ SERP. Съкращението е Search Engine Optimization и буквално се превежда като „оптимизация за търсачки“ – SEO специалист.
Има много такива практики и те се отнасят до различни аспекти на уебсайт. Оптимизиране на структурата, HTML код, текстово съдържание, управление на входящи връзки – т.е. връзки от други сайтове към вашия сайт и изходящи, които водят от вашия сайт към други ресурси.
Тъй като Google е най-използваната търсачка в света, голяма част от дейността по оптимизиране на търсачките е свързана с изучаването на нейния алгоритъм и периодичните актуализации.
Изброяваме някои от професионалните задължения, с които се занимава един SEO специалист:
Четене и интерпретиране на резултатите от търсенето, използване на подходящи инструменти за наблюдение за анализиране на потребителските намерения и характеристиките на конкурентната ниша, за определяне на по-нататъшна стратегия за промоция в съответствие с получените резултати.
Разработване на структурата на сайта и неговите страници, възможност за създаване на пътеки, които лесно се четат от роботите на търсачките по време на съответния анализ за по-нататъшно индексиране и показване в резултатите от търсенето. Също така, усъвършенстване на навигацията по отношение на удобството за потребителя.
Работа с технически аспекти, намиране и идентифициране на възможни грешки, които могат да повлияят негативно на резултатите от промоцията при търсене.
Компилация на семантично ядро за попълване и популяризиране на сайта.
Изготвяне на редакционен план за писане на оптимизирано съдържание, което ще бъде публикувано на сайта.
Необходими умения на добър СЕО специалист:
От тези отговорности следват професионалните и технически умения, които трябва да притежава един СЕО специалист:
- Умение за работа с инструменти за технически анализ на уебсайтове
- Одит на видимостта при търсене в сайта
- Работа с инструменти за анализ и избор на ключови думи и избор на семантично ядро
- Работа с инструменти за анализ и статистика за оценка на резултатите от промоцията Metrika и Webmaster, Google Search Console и Analytics и други
- Често способност за работа с HTML и/или CSS
- Възможност за работа с различни CMS, включително Bitrix
- Работа с връзки, съставяне на план за промоция на връзки
- Формиране на технически задания за разработчици и копирайтъри
- Умение за работа с инструменти за контекстна реклама
- Възможност за писане на отчети за резултатите от промоцията при търсене