Какво представлява SEO текстът?
Колкото повече навлизате в света на SEO оптимизацията, толкова повече се увеличават термините и понятията водещи към една нова спецификация. В този текст ще се запознаем с понятието SEO текст и ще видим неговите разновидности.
SEO Текст
SEO текст означава всеки тип текстово съдържание в уебсайта, който използва техники за оптимизация на търсачките. Към текста се причисляват също така включва PDF файлове и електронни книги, които съдържат текст, оптимизиран за търсачките. За да се класира високо на страниците с резултати от търсачките, текстът най-често се оптимизира с ключови думи и фрази, но могат да се използват допълнителни SEO техники в целия текст, за да се засили позицията му в търсачки като Google.
SEO текстът може да заема много форми, но общото между всички текстове е фактът, че съдържанието се намира в Интернет. Най-често срещаните видове SEO текст включват съдържанието в уебсайта и съдържанието в блога. Има обаче много други форми на текст, които са изпълнени със съдържание и всеки има своята характеристика.
Продуктовите страници очертават характеристиките на продуктите и услугите. Ръководствата за ползване на услуги или инструменти са разделени на множество страници или могат да бъдат разглеждани на една страница. Инфографики съдържащи образи, текстово съдържание, и някакъв вид данни изнесени визуално добре. Slide шоу с образи, речници насочени към съдържанието в дадена област. Директории предоставящи на потребителите връзки към уебсайтове и полезни ресурси.
PDF файловете като SEO текст
Към текстовете още се причисляват PDF файлове с определено съдържание и са достъпни за търсене в Google. Електронните книги, които се появяват в мрежата, независимо дали са безплатни или изискват плащане, също имат съдържание разпознаваемо от алгоритъма на търсачките. Има и други видове съдържание, които могат да използват SEO, но те не са пряко свързани със SEO текста. Например, видеоклиповете и изображенията могат да включват алтернативни тагове и подзаглавия, които включват SEO техники, въпреки че са визуални като характеристика.
Най-често използваната стратегия за написване на SEO текст включва използването на ключови думи и фрази. Думите и фразите, които се отнасят до темата на страницата, се разпръскват в целия SEO текст по органичен начин, като позволяват на търсачките да ги каталогизират въз основа на тези думи и фрази. Когато потребителят въведе дума или фраза, която се използва в цялото съдържание в лентата за търсене, текстът ще се появи в резултатите от търсенето.
Има много SEO стратегии, с които текстът ще бъде забелязан от търсачките, но най-важният фактор е четливостта на текста. Качеството на съдържанието винаги трябва да се взема предвид преди стратегиите. Дори и най-оптимизираното съдържание няма да се справи добре на страниците с резултати от търсенето, ако не предоставя реална стойност на читателите. Не само лошото съдържание отблъсква читателите, Google може да определи стойността на съдържанието. Ако не се счита за ценно, няма да се класира добре, независимо от използваните ключови думи и други SEO стратегии.
SEO анализатор – какво прави той?
Представете си, че отивате в SEO агенция и казвате, че имате нужда от SEO анализатор. Говорите с представител на фирмата и ви казват, че няма такъв, защото софтуер върши тая работа. Това е напълно възможно, с тази подробност, че програмата прави анализ в сайтовете, но резултатите, които ще се появят трябва да се разчетат от специалист. Той ще прочете данните, ще ги анализира и ще ги препрати към колегите си с оценка и препоръка.
SEO анализатор
Току що описаното е опростена схема. SEO анализаторът е специалист с отговорни функции, който като се заеме с работата си, прави следните неща. Първо внимателно разглежда съдържанието, което даден клиент има на уебсайта си. Той иска да види за какви ключови думи е оптимизирано съдържанието и колко добре се представя това съдържание. Това може да бъде изпълнено лесно чрез ползване на платформи или програми с такова предназначение.
SEO анализаторите са експерти в извличането на данни за всеки уебсайт, така че да се промени представянето му пред големи търсачки. Качествените анализи подготвят уебсайта за индексиране и подобряват класирането му, на базата преценка богатството от данни, налични благодарение на аналитични инструменти. След това те правят заключения, обмислят идеи за подобрение и ги препоръчват на специалистите на следващото ниво.
SEO процес
Процесът звучи просто, но след като започнете да разбивате отделните задачи, които SEO извършва ежедневно, ще откриете, че голямата картина за оптимизация на търсачките всъщност се състои от хиляди малки картинки. Всяка задача, която SEO изпълнява, е част от плавно движещ се механизъм и тези задачи изискват от анализаторите да извличат данни от различни области. HTML и CSS; уеб дизайн; robot.txt, създаване и поддръжка на съдържание; анализ на голям брой ключови думи и фрази; статистики; мениджмънт на google локацията, рекламни кампании, техническо SEO и т.н.
Знанието как да направи SEO анализ на уебсайт моментално дава много по-голяма представа за ефективността на страниците и как най-добре да продължи с оптимизацията. Не забравяйте, че колкото по-високо се нарежда дадена страница в SERP, толкова повече трафик тя ще привлече, а това води до повече клиенти и потенциални купувачи на продуктите и услугите. Когато бизнесите развият по-добро разбиране нуждата от оптимизация, функцията на анализаторите е да намерят опции, които да подобрят представянето на сайта в определената бизнес ниша и това директно да се отрази на класирането на сайта в търсачките.
Целта на оптимизацията за търсачки е да привлече органичен трафик
Органичният трафик е трафик, който идва към вашия уебсайт без да сте платили за реклама. Това естествено помага на вашия бизнес да расте, като увеличава броя на наличните и потенциални клиенти. Но качественият SEO анализатор е наясно с не само органичното увеличаване на трафика, но той инвестира в това да помогне на Вашия бизнес да расте по какъвто и да е начин, с който той или тя може да помогне.