WebStation

UI UX дизайн

UI UX дизайн

Какво е UI UX дизайн?

UI дизайн и UX дизайн са два от най-често объркваните и взаимосвързани термини в дизайна на уеб сайтове и приложения за мобилни устройства. Това е разбираемо, тъй като двата термина обикновено се поставят заедно в един термин, UI / UX дизайн – както постъпихме и ние още в заглавието на статията. Сега ще подходим различно, ще разделим двата термина и ще ги обясним поотделно. Ще се опитаме в края на този текст да получите добро разбиране за разликите в двата термина и как те се отнасят един към друг.

Ще започнем с UI дизайн

Съкращението означава потребителски интерфейс (user interface). Това е съвкупността от бутоните за управление на сайта, текстът, изображенията, и всички важни елементи, с които потребителят взаимодейства. Графичните дизайнери отговарят за UI дизайна. Те са тези, които избират цветовите схеми, формата на бутоните, шрифтовете. Те създават визията на потребителския интерфейс.  Те трябва да се погрижат не само за естетиката на интерфейса, но и за практичното използване на същия.

Какво тогава е UX?

UI UX дизайн image 2 Съкращението означава потребителски опит (user experience). Тоест това е тази част от целия сайт и приложенията в него, и как потребителят комуникира с него във всеки един момент. Най-общо казано потребителският опит се определя от това колко лесно или трудно е да се взаимодейства с елементите на потребителския интерфейс, създадени от дизайнерите. Така че UX дизайнерите са пряко свързани с приложението на потребителския интерфейс и ето защо хората се объркват двете понятия. Те са натоварени със задачата да определят как ще работи потребителският интерфейс.

Принцип на взаимодействие

Най-общо казано, UX дизайнерът решава как работи потребителският интерфейс, докато UI дизайнерът решава как изглежда потребителският интерфейс. Това е процес на взаимодействие и двата дизайнерски екипа работят в тясно сътрудничество. Докато UX-екипът разработва приложението на елементите в сайта и се грижи за ефективното обслужване нуждите на потребителя за достигане до информацията, UI-екипът работи върху това как ще се появят всички тези елементи на интерфейса на монитора.

Последни публикации

органичният трафик
Защо органичният трафик е важен KPI за SEO оптимизация
Като професионалист по SEO разчитате на данни за да Ви кажат как върви органичният трафик към Вашия сайт и данни, за да Ви информират за това, което се нуждае от подобрение. Органичният трафик несъмнено е един от най-важните KPI /Ключови показатели за ефективност/ за SEO проследяване. Отнася се до посетители на Вашия уебсайт, които попадат […] Вижте повече
Онлайн репутация
Онлайн репутация
Според един от основните речници за интернет жаргон онлайн репутация (електронната репутация) е тази репутация свързана с Интернет присъствието на дадена компания, човек, продукт, услуга или друг елемент. Онлайн репутация се влияе от съдържанието, което субектът разпространява, реакциите и взаимодействията с потребителите в мрежата, активността в социалните мрежи и какво ли още не. За хората […] Вижте повече
Ползи на adwords рекламата в Google
Ползи на adwords рекламата в Google (вече изестна като Google Ads)
Не всяка фирма с онлайн бизнес разполага със IT специалисти и дизайнери като Google, Yahoo и Facebook. Ползи на adwords рекламата в Google (сега известна като Google Ads). Понякога такива фирми избират, вместо SEO оптимизация, AdWords реклама, която се превръща в тайното оръжие на техния успех. Ето някои конкретни ползи от платформата за реклама, които […] Вижте повече
Партньори и клиенти
Peugeot Logo
Via Vinera Logo
Benchmark Logo
Kone Logo
Ringspot Logo
Kamak Logo
Alog Logo
Logel Logo
Domtex Logo
Ivko Logo
Europharma Logo
My pretty wedding Logo
Evrokanal Logo
Generali Logo
Nardis Logo
Collins Estates Logo
Dpf Logo
Grand Hotel Bansko Logo
CottonFields Logo
Collins Solicitors Logo
Vasilias Dyson Logo
REVIV Logo
Infinity Clinic Logo
Totaltherm Logo