Защо да използваме Микродата (микроданни)?

Съдържание

    микроданни

    Защо да използваме Микродата (Microdata)

    Защо да използваме Микродата? Търсачките начело с  Google (а и по-малките такива като Bing и Yahoo) обявиха през 2020 година, че ще разчитат все повече в алгоритмите си на използването на структурирани микроданни за генериране на по-подходящи и по-подробни резултати от търсенето.

    Това автоматично предлага на собствениците на фирми и онлайн магазина още една възможност да подобрят своята SEO оптимизация. А именно да направят няколко подобрения в своите сайтове. Макар че микроданните първоначално може да звучат като чужд език, не се страхувайте. Ето какво представляват микроданните, как търсачките ги използват и защо това може да е от полза за Вашия уебсайт.

    Какво представляват микроданните?

    Миcродата 1

    По същество микроданните са един от трите кодови езика, предназначени да предоставят на роботите на търсачките информация за съдържанието и предназначението на сайта. За да придобитете базова представа за как това работи на практика, разгледайте примерите, предоставен от уебсайта за изброяване на микроданни Schema.org.

    За кого са подходящи маркери с микроданни?

    Партньорството между трите търсачки за оценка на микроданните значително разшири обхвата си. А именно включи различни опции в библиотеката с маркери за микроданни.

    Ето и някои от най-популярните видове микроданни (на английски език):

    • Creative works: CreativeWork, Book, Movie, MusicRecording, Recipe, TVSeries
    • Embedded non-text objects: AudioObject, ImageObject, VideoObject
    • Event
    • Organization
    • Person
    • Place, LocalBusiness, Restaurant
    • Product, Offer, AggregateOffer
    • Review, AggregateRating
    Ползи за малките фирми със сайтове
    Какво представлйават микроданните 2

    Малките местни фирми, като ресторанти и магазини, както и онлайн магазините могат да се възползват най-много от включването на микродата в сайтовете им. Това все пак може да бъде полезно за всеки бизнес, който цели генерирането на повече трафик чрез резултати от органичното търсене.

    Етикетите (таговете) с микроданни могат да помогнат на Вашия сайт да се индексира и класира по-точно, а получените фрагменти могат да помогнат на сайта Ви да се откроява от другите на страницата с резултати (SERP-а) и да насочва повече трафик към вас.

    Повечето специализирани SEO компании  умело използват този похват и вграждат различни видове микродата (микроданни) в сайтовете на клиентите си. Значимостта на тези подобрения се очаква да има все по-голяма тежест за напред.

    Полезността от микроданниРоботите разчитат и обработват микродата от сайта, използвайки ги за да предоставят на потребителите най-оптималното съдържание, което е на вашия сайт.
    Ползи за малките фирми Таговете с микроданни могат да помогнат на Вашия сайт да се индексира и да се откроява от конкуренцията, както и да насочва повече трафик към вас.
    МетаданниМетаданните са като информация на търсещите потребители за какво е съдържанието на страницата. Например, мета описанието може да гласи: „Тази публикация в блога ще ви каже пет инструмента за подобряване на ефективността на вашия сървър за данни“. Някои често срещани маркери за метаданни включват заглавието, url адреса и описанието на страницата. Те са най-вече в полза на потребителя, като намекват какво предстои да прочете.
    МикродатаМожем да мислим за микроданните като за казване на търсачките какви са елементите на страницата. С други думи, микроданните дават етикети на отделни параграфи съдържание. И тогава търсачката ще подчертае тези параграфи в търсенията. Например, може да използваме микроданни, за да кажем „Хей, Google, този следващ текст е името на автора“ или „Следващата част от информация е оценка със звезди“. Това е като да говорите директно с Google или Bing, но в крайна сметка е от полза за търсещия.

    Често задавани въпроси