Изработка на сайт: фирмен уебсайт, онлайн магазини, платформи за електронна търговия, лични блогове, онлайн каталози и лендинг страници. Без значение какъв точно е Вашият сайт се ръководете от три принципа, когато го изработвате – сайтът да е с висококачествено съдържание (high-quality content), адаптивен за всички уствойства (Responsive webdesign), както и много бърз, което ще го нарави харесван от потребителите и търсещите машини.
В интернет дори една малка семейна фирма с подходящ уебсайт и адекватен дигитален маркетинг план може да надмине по успех утвърдените големи марки.
Първата стъпка при разработка на сайт е той да е лесен за ползване от клиентите и да бъде адаптиран за всички устройства – настолни компютри, лаптопи, таблети и телефони. Това се нарича „Responsive design“ или адаптивен дизайн. Той има няколко „Break point“, където се променя от дизайн за компютър, към дизайн за мобилни устройства. Много е важно да знаете тези „Break points“ и да се съобразите с тях, за да могат потребителите Ви да се насладят максимално на Вашия сайт – „User experience (UX)“.
В днешно време това е изключително важно, защото все повече потребителите влизат от мобилни телефони и таблети, така че Вашият сайт трябва да е съобразен специално за тях. Има термин в изработката на сайтове, който се нарича „Mobile first“, а именно първо се обръща внимание на визията на телефон, след това на таблет и чак накрая се изгражда визията за компютър. Много важно също е, че вече от около 2 години „Google’s mobile-first index“ присъства, като термин сред SEO оптимизаторите. Това означава, че именно най-голямата търсачка в света (Google) първо индексира сайта на мобилни устройства и се влияе изключително много от това как той изглежда на тях. Затова запомнете – когато се отвори Вашият сайт на мобилно устройство задължително трябва да присъстват няколко елемента:
Втората стъпка е красивият дизайн на страницата Ви, който ще грабне клиентите и ще ги задържи на нея. Освен красив, дизайнът трябва да бъде и функционален. Трябва да се съобразите с потребителите и да ги оставите лесно и бързо да навигират между страниците. Съдържанието Ви трябва да е много полезно, за да могат веднага да намерят това, което търсят. Трябва да е подредено максимално удобо, като най-важната Ви част от съдържанието Ви, трябва да бъде най-горе, за да можете да задържите потребителите и те да останат на Вашия сайт. На видимо място, обикновено най-горе оставете бързи връзки към Вашия телефон, както и към Вашия имейл. Може да поставите и работно време в най-горната част на екрана – Header.
Най-долу – Footer, можете да разположите няколко колони, като там може да има кратка информация за Вас (Вашата фирма, студио, магазин и тн.), както и карта на сайта за потребителите (User Sitemap) за по-лесно навигиране на сайта. Тук също може да разположите и връзки към Вашите социални мрежи, за да могат освен на сайта, потребителите да разгледат профила Ви и в най-известните социални мрежи. Не на последно място Footer-ът е подходящ за контактна информация – телефон, имейл, адрес, работно време и тн.
Статистическо проучване сочи, че потребителите инстинктивно първо гледат горе вляво на сайта, там където най-често се намира Вашето лого. То е може би първото и най-запомнящото се нещо в сайта. Именно затова изборът му е много важен. Хубаво е да се обърнете към добър „Web designer“ – уеб дизайнер, който да Ви проучи бранда, бизнеса, цветовете, шрифтовете, структурата на сайта и др., за да може да Ви изработи хубаво и модерно лого, което потребителите лесно ще запомнят.
Към красивия дизайн, може да бъде считан и изборът на шрифт за Вашия сайт. Той трябва да бъде лесно четим, както размерът му трябва да се променя спрямо устройствата, на които е отворен сайтът. Изборът на добър шрифт може да Ви донесе много доволни потребители, които биха се върнали на Вашия сайт отново. В интернет пространството има стотици, може би и хиляди възможни шрифтове, както безплатни, така и платени, затова оставяме на Вас тази задача.
Третата стъпка е новият сайт да е разпознаваем и лесно откриваем от търсачките в интернет. Тук вече идва SEO оптимизацията – това е многокомпонентен процес, които се постига трудно, но пък възвращаемостта е голяма. Повече за SEO оптимизацията можете да откриете тук.
Друго важно нещо, което трябва да решите за изработката на Вашия сайт е това дали той да има CMS (Content management system) или да бъде чист код. Системите за управление на съдържание имат много предимства и ние Ви съветваме да изберете такава. Най-популярната сред тях е WordPress, като някои проучвания сочат, че близо 60% от всички сайтове по света използват тази платформа.
Тя има редица предимства, сред които са лесен за употреба административен панел (admin panel), лесно управляване на съдържанието, направа на страници, блог постове и др.
Използването на готова тема обаче крие и доста минуси. Готовите теми ги програмират за масово ползване, като те се купуват от стотици, понякога хиляди потребители. Така Вашият сайт може да се окаже дубликат на друг сайт в мрежата. Друг минус е, че при готовите теми, разработчиците разчитат да продадат темата на колкото се може повече хора и ги задръстват с куп излишни функционалности, за да могат да паснат на много видове бизнес. Това от една страна е добре, но от друга страшно много забавя скоростта на сайта, като може да се окаже фатално за добра SEO оптимизация. Нашият съвет е да използвате WordPress, но да се напише „Custom theme“ (индивидуална тема) специално за Вашия проект. Така тя ще използва само и единствено тези функционалности, от които имате нужда и сайтът няма да става излишно бавен и тежък. Това от друга страна е доста трудно и се изискват много сериозни познания по програмиране, но ще Ви се отплати многократно, когато Вашият сайт бъде пуснат на живо в мрежата.
Тук можете да се запознаете с целия процес в един кратък клип за абсолютно начинаещи, който дава пълна представа за изработката на сайт от начaлото на проекта до самия му край:
Има още стотици детайли и техники, които може да използвате при направата на Вашия уебсайт, като част от тях можете да откриете в нашия блог.
Hosting | Хостинг – това е мястото, кoето можете да си наемете за да разположите файловете на Вашия сайт |
Domain | Домейн – това е името на сайта Ви. Хубаво се помислите внимателно преди да изберете подходящо име. |
Server | Сървър – това е компютърът, където е качен Вашия сайт и който свързва потребители от цял свят с него |
Database | База данни – това е структурирана колекция от информация и данни на Вашия сайт |
SSL | SSL идва от Secure Sockets Layer – това е технология за поддържане на сигурност на интернет връзката и защита на всички данни, които се изпращат между две системи |
Browser | Браузър – това е програма, която взаимодейства с цялата информация в World Wide Web и визуализира сайтовете на потребителите |
HTML | HTML идва от Hyper Text Markup Language – това е език за създаването на уеб страници, който съдържа елементите на Вашия сайт, които браузърът визуализира |
CSS | CSS идва от Cascading Style Sheets – той Ви позволява да стилизирате елементите от HTML-а, като придава красив вид на Вашия сайт, както и го визуализира правилно на компютри и мобилни телефони |
Javascript | Това е програмен изик, който позволява да използвате сложни функции и раздвижва функционално Вашия сайт |
PHP | Това също е програмен език, който се обработва на уеб сървър и отговаря за голяма част от Front end и Back end на Вашия сайт |
Code editor | Това е редактор, който Ви позволява да управлявате и пишете код на Вашия сайт, има много различни редактори, както платени, така и безплатни |
Front end | Това е частта, с която потребителите взаимодействат – всичко което виждат. Менюта, цветове, шрифтове, слайдери, контактни форми, бутони и тн. |
Back end | Бекендът изгражда и поддържа по-голямата част функционалността на сайта |
Full stack | Това включва и клиентската и сървърната част. Има програмисти, който са Full stack и могат да поддържат всичко по Вашия сайт |
Mobile first | Това е практика, в която първо се мисли и програмира дизайнът за мобилни устройства, след което се наглася за стационарни компютри и лаптопи |
Mobile friendly | Този термин се използва, когато Вашият сайт е удобен за мобилни устройства. От няколко години насам е изключително важно Вашият сайт да бъде Mobile friendly |
Responsive design | Това е дизайн, при който страниците на Вашия сайт се визуализират по различен начин на различните устройства и се адаптират спрямо устройството, на което е отворен сайтът |
Нека заедно да изградим основата на онлайн присъстието на бизнеса Ви. Ще го направим със сърце и страст и неизменен професионализъм.
За изработка на уебсайт тип визитка, моля настиснете тук
За изграждане на фирмен уебсайт, моля настиснете тук
За изработка на онлайн магазин, моля настиснете тук
Или се свържете директно с отдел „IT & Web Development“:
Тел.: +359 879 696 691
Имейл: it@webstation.bg
Ако имате стар уебсайт и искате да го освежите, можете да се възползвате от нашата услуга по редизайн.