SEO оптимизиране за гласово търсене

Съдържание

    гласово търсене

    Много компании все още смятат, че целевата им аудитория не използва гласова опция при търсене в Google. Но тази опция не трябва да се подценява, тъй като гласовото търсене е новото бъдеще. Според последни данни, гласовото търсене става все по-популярно с всяка година, а особено покачване има по време на пандемията COVID-19.

    Причините гласовото търсене да става все по-предпочитано от потребителите са няколко:

    • Говорим много по-бързо, отколкото пишем. Данните сочат, че разликата е около 3 пъти повече думи при търсене чрез говор, в сравнение с писане на устройство. Следователно, колкото по-бързо говори човек, толкова по-бързо ще получи желания отговор. Това прави гласовото търсене много по-удобен вариант за потребителите, особено в забързаното им ежедневие.
    • Друга причина за повишаване интереса на гласовото търсене, е че все повече хора използват смартфоните си с цел намиране на полезна информация в интернет. Логично е и търсенето чрез използването на глас постепенно да се увеличава.
    • Начинът, по който оптимизираме за гласово търсене, е доста различен от начина, по който трябва да оптимизираме за традиционните уеб търсения. Трябва да го вземем предвид, когато искаме да доведем страницата си на челни позиции по такъв тип търсене.

    Затова ще разгледаме някои SEO техники, които помагат за подобряването на класирането на уебсайта по гласово търсене:

    ФАQ ЧЗВ

    Създаване на страници с Често задавани въпроси (FAQ):

    • Всички знаем, че когато искаме да потърсим нещо в интернет, обикновено го правим под формата на въпрос. Въпросителните думи „кой“, „как“, „кога“, „къде“ и „защо“, са често използвани при гласово търсене. Един от най-добрите методи за адаптиране към тях е чрез създаване на страници, които да съдържат често задавани въпроси. Тези въпроси трябва да започват с въпросителни думи. Интуитивно, отговаряйки на въпросите, трябва да включват в себе си пълни изречения, които започват с тези наречия.

    Използвайте long tail keywords (дълги словосъчетания):

    • Друг начин да подобрите класирането си е чрез използването на по-дълги ключови фрази. Когато потребител търси чрез въвеждане на думи, той пише между 3 и 5 думи в търсачката. Когато обаче потребителят търси чрез гласово търсене, то може да съдържа около 30 думи. В традиционното SEO избягваме оптимизирането на страници по дълги фрази, но в същото време те често дават по-висок процент на конверсия.

    Опитайте се да въвеждате по-дълги ключови думи, които по-точно отразяват искания отговор или търсения въпрос от потребителите.

    Осигурете Schema Markup:

    • Това е схема под формата на код (микроданни), който е невидим за потребителите, но е полезен за ботовете. С помощта на този код, ботовете анализират съдържанието и по контекста в уеб страницата.

    Схемата по същество осмисля данните на дадена страница и помага на търсачките да доставят по-ценно съдържание на потребителите. Това може да улесни ботовете и да класира по-подходящите резултати от търсенето на по-челни позиции. Това е особено важно за SEO с гласово търсене, тъй като схемите могат да помогнат на Google да разбере езика и впоследствие да покажат резултати, които по-добре съответстват на потребителските намерения.

    Фокус върху локалното SEO:

    • Гласовото търсене и локалното SEO всъщност вървят ръка за ръка, защото и двете са предпочитани от мобилните потребители. Мобилният трафик продължава да се увеличава. Потребителите обичат да използват „близо до мен“ търсенето на бързи резултати чрез гласово търсене, затова се уверете, че списъците ви в Google My Business се използват правилно, и че включвате местни ключови думи в стратегията си.

    Подобряване на ефективността на сайта:

    • Когато оптимизирате за гласово търсене, трябва на първо място уебсайтът Ви да бъде подходящ за мобилни устройства. За да се обърнете към мобилните потребители, които все повече използват гласово търсене, сайтът ви трябва да бъде с отлична скорост.

    Необходимостта от подобрена производителност на сайта не е нищо ново – но между увеличеното разпространение на гласовото търсене и предстоящата актуализация на алгоритъма, е добра идея да разгледате по-отблизо скоростта на вашата страница и да гарантирате, че сайтът ви осигурява последователна интерактивност за мобилни устройства потребители.

    Причини за гласово търсенеГоворим много по-бързо, отколкото пишем. Данните сочат, че разликата е около 3 пъти повече думи при търсене чрез говор, в сравнение с писане на устройство. Следователно, ще получим по-бързо желания отговор. 
    SEO техники за подобряване на класиранияSEO техники, които помагат за подобряването на класирането са създаване на страници с често задавани въпроси и използване на long tail keywords.
    Подобряване на ефективността на сайтаВажно уебсайтът Ви да бъде подходящ за мобилни устройства, за да се обърнете към мобилните потребители, които все повече използват гласово търсене, сайтът ви трябва да бъде с отлична скорост.
    Други ползи от гласово търсенеПомага на незрящи потребители и такива с ограничено зрение, които нямат възможност да въвеждат символи, предоставяйки им обратна връзка.